صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازی‌های پاراآسیایی هانگژو| پایان روز نخست با کسب ۹ مدال طلا، ۹ نقره و ۷ برنز/ کاروان ایران به رده دوم صعود کرد + جدول

۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۰۵۹۱
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به صورت رسمی از امروز (دوشنبه) آغاز شد و ورزشکاران ایرانی موفق به کسب ۲۴ مدال رنگارنگ شدند.

خبرگزاری میزان - چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی از امروز به صورت رسمی برای کاروان ایران آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در ۱۱ رشته ورزشی به مصاف حریفانشان رفتند و در پایان موفق به کسب ۲۴ مدال رنگارنگ(۹ مدال طلا، ۹ نقره و ۷ برنز) شدند.

چینی‌ها با کسب ۳۱ مدال طلا، ۲۹ نقره و ۲۳ برنز به دست آوردند و جایگاه نخست را به خود اختصاص دادند.

*پاراقایقرانی|

سارا عبدالملکی اولین مدال ایران را دشت کرد

رقابت‌های قایقرانی بازی‌های از امروز (دوشنبه، اول آبان) در دریاچه فویانگ آغاز شد که در اولین رقابت و در بخش کایاک زنان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد و سارا عبدالملکی در خط رقابت با قایقرانانی از کشور‌های ژاپن، چین و هند قرار گرفت.

قایقران کشورمان با زمان یک دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۵۹۴ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و به مدال برنز رسید.

ضرب طلای زرین توسط حسین‌پور در کانو

در ادامه رقابت‌های قایقرانی و در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد که سعید حسین‌پور در رقابت با قایقرانانی از کشور‌های ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی با زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

بهروزی‌راد از کسب مدال کانو بازماند

 در ادامه مسابقات قایقرانی و در بخش کانو زنان، فینال کلاس vl۳ شهلا بهروزی‌راد در خط رقابت با قایقرانان از کشور‌های هند، ازبکستان، چین، قزاقستان، ژاپن و هند قرار گرفت که در نهایت با اختلاف ۴۶ ثانیه با نفر اول با قرار گرفتن در رده آخر از کسب مدال باز ماند.

*پارادومیدانی|

علی‌پور اولین طلایی کاروان ایران لقب گرفت

مسابقات رشته پارادوومیدانی در مواد مختلف، صبح امروز(دوشنبه) در استادیوم هوانگ لونگ پیگیری شد که در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۱ سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علی‌پور و حسن باجولوند به میدان رفتند.

در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند که علیپور با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۳۰ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. دیگر ورزشکار ایران در این ماده یعنی حسن باجولوند با رکورد ۱۱.۶۰ متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.

هاشمیه متقیان با رکوردشکنی به طلا رسید/ مرادی نقره‌ای شد

ادامه مسابقات پارادوومیدانی در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ هاشمیه متقیان، دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی با حریفانی از فیلیپین، ویتنام، چین (۲ نفر)، ازبکستان، بحرین و هند (۲ نفر) به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت متقیان با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد و به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد تا پس از امیرحسین علی‌پور، دومین طلایی کاروان فرزندان ایران لقب بگیرد. متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقاء داد.

همچنین زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتاب‌های خود را انجام داد، با رکورد ۲۲.۱۳ متر به مدال نقره دست یافت.

فاطمه منوچهری نیز در ماده پرتاب وزنه کلاس F۲۰ به میدان رفت که با رکورد ۹.۲۹ متر در رده ششم ایستاد و از کسب مدال بازماند.

پاپی به طلای پرتاب نیزه رسید/ ملی‌پوش ایران رکوردشکنی کرد

در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۷ امان الله پاپی ملی‌پوش کشورمان حضور داشت و با حریفانی از اندونزی، فلسطین، ویتنام، هند و یمن رقابت کرد.

پاپی در این رقابت با ثبت رکورد ۴۹.۲۴ متر، ضمن شکست رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی (ارتقای رکورد به میزان ۶۴ سانتیمتر)، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و چهارمین ورزشکار طلایی ایران در هانگژو لقب 
گرفت.

نجمی به نقره دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۳ بسنده کرد

فینال رقابت دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۳ بعد از ظهر امروز برگزار شد؛ جایی که وحید علی نجیمی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از عمان، سنگاپور، تایلند، تاجیکستان، قزاقستان و لائوس (۲ نفر) مسابقه داد.

نماینده کشورمان که استارت خوبی هم زد و از همان ابتدا از بیشتر دونده‌ها پیش افتاد، با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه به مدال نقره رسید و سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در این رقابت دوندگان تایلند و ازبکستان اول و سوم شدند.

دارابیان به طلای پرتاب دیسک بانوان رسید، کعب‌عمیر نقره‌ای شد

در ادامه عملکرد درخشان ملی‌پوشان پارادوومیدانی در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دو مدال دیگر در پرتاب دیسک بانوان کسب شد.

در این ماده و در کلاس F۵۳، الناز دارابیان با رکورد ۱۴.۲۵ متر، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین حنان کعب‌عمیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت، با بهترین پرتابش به میزان ۱۱.۵۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.

مدال نقره برای رضا حاتمی در دوی ۴۰۰ متر

رقابت فینال دوی ۴۰۰ متر کلاس T۳۸ بعد از ظهر امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد.

در این فینال، رضا حاتمی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از عراق (۲ نفر)، چین و تیمور شرقی رقابت کرد و با زمان ۵۱.۸۴ ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.

این مدال در حالی بدست آمد که رکورد حاتمی ۶۹ صدم ثانیه کمتر از قهرمان این رقابت بود. او همچنین توانست رکورد شخصی خود را ارتقاء بدهد.

پرتاب دیسک مردان| هر ۳ مدال طلا، نقره و برنز به ایران رسید

هر سه مدال مسابقه پرتاب دیسک مردان در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به نمایندگان ایران رسید.

روز نخست مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با درخشش سه ملی‌پوش ایران به پایان رسید.

در رقابت پرتاب دیسک کلاس ادغامی F51-52-53 ، علیرضا مختاری ، اسدالله عظیمی و رسید مسجدی مدال‌های طلا و نقره و برنز را کسب کردند.

مختاری با رکورد ۲۲.۳۸ متر قهرمان شد و طلا گرفت، عظیمی با ۲۱.۵۷ نایب قهرمان شد و مسجدی با رکورد ۲۰.۷۱ متر به مدال برنز دست یافت

*پاراشنا| ضیغمی نژاد طلا گرفت/ ایزدیار و کریمی نقره صید کردند

سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار روز دوشنبه در ماده ۱۰۰ متر  قورباغه SB9 بازی های پارا آسیایی هانگژو به مدال های خوشرنگ طلا و نقره دست پیدا کردند.

ضیغمی نژاد با ثبت رکورد ۱:۰۸.۸۰ دقیقه به مدال طلای این ماده دست یافت.

ایزدیار نیز با ثبت زمان ۱:۱۱.۱۰ مدال نقره گرفت و فورنگ لین چینی با زمان ۱:۱۱.۱۰ برنزی شد.

ابوالفضل ظریف پور دیگر نماینده ایران با زمان ۱:۲۰.۴۱ در جایگاه پایانی ایستاد.

همچنین محمد حسین کریمی، پاراشناگر ایران، در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت S۱۲  با ثبت زمان ۱:۰۹.۹۵ به مدال نقره رسید.

ریفکی یاویاندا از اندونزی با زمان ۱:۰۳.۵۵ به مدال طلا رسید و رومن پوتاپف از قزاقستان با زمان ۱:۱۰.۲۵ صاحب مدال برنز شد.

چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی از روز یکشنبه به طور رسمی با حضور سه هزار ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی در هانگژو چین آغاز شد.

*پاراتیراندازی|

در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رقیه شجاعی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران در تفنگ ۱۰ متر بادی زنان (کلاس SH۱) در کنار ۱۱ تیرانداز رقابت کرد. او با کسب امتیاز ۶۲۳.۸ در رده چهارم ایستاد و فینالیست شد.

نمایندگان ایران در ماده ۵۰ متر تپانچه در خط آتش ایستادند. فائزه احمدی با رکورد ۵۲۸.۷ در رده هفتم ایستاد و فینالیست شد. احمدی در فینال ماده ۵۰ متر تپانچه در خط آتش ایستاد و با رکورد ۱۵۳.۶ پنجم شد و به مدال نرسید.

نسرین شاهی در این ماده با رکورد ۵۲۵.۵ نهم شد و محمدرضا میرشفیعی با رکورد ۴۹۷.۳ در رده پانزدهم ایستاد و هر دو تیرانداز از رسیدن به فینال بازماندند.

*پاراتیروکمان|

در بخش مردان محمد عرب عاملی با امتیاز ۶۶۷ در جایگاه نخست قرار گرفت. غلامرضا رحیمی توانست با کسب ۶۲۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار بگیرد. اصغر زارعی نژاد دیگر نماینده کشورمان نیز با ۶۳۰ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

در بخش ریکرو زنان نیز زهرا نعمتی با ۶۰۴ امتیاز دوم شد و سمیه رحیمی نیز با ۶۰۰ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. رقابت‌های اصلی تیراندازان در بخش ریکرو فردا برگزار خواهد شد.

*پاراتنیس روی میز| صعود غلامی و حذف دهقانپور/ تکلیف دو پینگ‌پنگ‌باز فردا مشخص می‌شود

قابت‌های پاراتنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی با صعود یک ملی پوش ایران به مرحله حذفی همراه شد.  

در ادامه مسابقات پاراتنیس چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی امروز دوشنبه ملی پوشان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند که طی آن عرفان غلامی با پیروزی ۳ بر صفر برابر حریف خود به مرحله حذفی صعود کرد.  

در این مسابقات همچنین ناصر دهقان پور با قبول شکست ۳ بر صفر برابر حریفی از کره جنوبی نتوانست به مرحله بعدی صعود کند و از دور مسابقات کنار رفت.  

حسن جانفشان و مهدی رضاپور که امروز مسابقات خود را برگزار کرده بودند، برای تعیین سرنوشت خود باید منتظر مسابقات روز چهارشنبه باشند.

*گلبال|

تیم ملی گلبال زنان ایران در نخسین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف کره جنوبی رفت و ۱۱ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد. تیم گلبال بانوان ایران با ترکیب فاطمه قایدی، مریم حسام آبادی، ریزان دژآهنگ، زهرا عیدیان، رعنا نیازی ماکویی، معصومه ملایی درختجانی در این بازی‌ها حضور دارد.

*پاراشطرنج| برگزاری دور دوم رقابت‌های شطرنج/ ۹ برد، ۵ تساوی و ۲ شکست برای ایران 

ملی‌پوشان شطرنج ایران در دور دوم رقابت‌های خود در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، ۹ برد، ۵ تساوی و ۲ شکست را ثبت کردند.
 
از ۱۶ شطرنج‌باز ایران در دور دوم بازی‌های پاراآسیایی، سه نماینده ایران در بخش B۱  مردان در رقابت با حریفان پیروز شدند.

در همین کلاس و در بخش زنان دو برد و یک باخت به دست آمد. 

در بخش مردان کلاس B۲-B۳ دو مساوی و یک برد برای نمایندگان ایران به دست آمد و در همین کلاس در بخش زنان، سه برد نصیب ورزشکاران ایران شد. 

در P۱ فاطمه بیات، تنها نماینده زنان به همراه هر سه ورزشکار مرد شکست خوردند. 

علیرضا قورچی بیگی، هادی مشیرآبادی، محمدرضا عیلزاده، امیر ربی خوراسگانی، مجید باقری، حمزه مصلح رشت آبادی، امیر کچیان، ابوالفضل کاظمیان، امید ذاکری، سمیرا آقایی، ملیحه صفایی، لیلا زارع زاده، فاطمه رحیمی، مریم رحیم‌زاده، عاطفه نقوی مندی و فاطمه بیات، نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

*پارادوچرخه‌سواری| دلیر از صعود به فینال بازماند

مسابقه پارادوچرخه سواری در ماده چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی نابینایان برگزار شد و محمد دلیر ملی‌پوش کشورمان با حریفانش رقابت کرد. دلیر در پایان این مسابقه با زمان ۴:۵۵.۶۵۹ دقیقه در رده پنجم ایستاد و شانس حضور در دیدار‌های رده‌بندی و فینال را از دست داد.

*پاراجودو| بنی‌طبا در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم قهرمان شد/ کوهکن برنزی شد

نماینده وزن منهای ۶۰ کلاس J۱ پاراجودو نابینایان و کم بینایان کشورمان با شکست دادن حریف خود در فینال توانست طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورد. 

سیدمیثم بنی‌طبا در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J۱ پاراجودو برابر کاپیل پارمار از هند قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، یک طلای ارزشمند برای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کند. 

بنی طبا در مرحله نخست موفق شده بود حریفی از ازبکستان را شکست دهد. او در مرحله نیمه نهایی نیز توانست به راحتی حریفی از اندونزی را از پیش رو بردارد تا در فینال مقابل حریف هندی‌اش قرار بگیرد. 

بنی طبا پیش از این در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون موفق شده بود طلای تیمی را بر گردن بیاویزد. او در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز به یک برنز دست یافته بود.

همچنین سعید کوهکن دیگر نماینده ایران در وزن ۶۰- کلاس J۲ که مقابل حریف ازبک شکست خورده بود، در در مبارزه رده‌بندی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J2 پاراجودو برابر حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی برسد.  

*پاراتکواندو| هر ۳ بانوی ایرانی برنزی شدند

در رقابت‌های های وزن ۵۲- کیلوگرم پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مهدیه سادات حسینی به مصاف لی تفنگ از چین رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۸ به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز شد.

نرگس جوادی هم در مرحله رده‌بندی موسکان از کشور هند را ۳۴ بر ۴ شکست داد و سوم شد.

همچنین مریم عبدالله پور نماینده وزن ۴۷- کیلوگرم پاراتکواندو کشورمان در بازی های پاراآسیایی در مرحله رده بندی برابر مولانا از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه ۳۸ بر ۱۴ پیروز شد و به نشان برنز بازی های پاراآسیایی هانگژو دست یافت. وی در این رقابتها حریفی از هند را شکست داد اما مقابل فانگ کیتچا از تایلند شکست خورد و در مرحله رده بندی با قزاقستان مبارزه کرد و صاحب نشان برنز شد.

در پایان روز نخست رقابت‌های پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نمایندگان کشورمان سه مدال برنز کسب کردند.

*والیبال نشسته| شروع مقتدرانه ایران با شکست تایلند

تیم والیبال نشسته ایران در نخستین دیدار خود در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی امروز (یکم آبان) به مصاف تایلند رفت و سه بر صفر پیروز شد.

مردان والیبال نشسته ایران ست نخست را ۲۵-۱۲ به سود خود تمام کردند. در ست دوم با نتیجه ۲۵-۱۷ پیروز شدند و ست سوم را هم با نتیجه ۲۵-۱۲ به سود خود تمام کردند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران فردا در دومین بازی خود به مصاف قزاقستان می‌رود.

*جدول مدالی در پایان روز نخست

به این ترتیب ورزشکاران ایران در پایان روز نخست با کسب ۲۴ مدال (۹ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۷ مدال برنز)، بعد از چین در رتبه دوم جدول مدال‌ها قرار گرفتند.

اسامی مدال‌آوران کاروان ایران در روز نخست به شرح زیر است:

مدال طلا:
هاشمیه متقیان، امیرحسین علیپور، الناز دارابیان، علیرضا مختاری، سعید حسین‌پور، سینا ضیغمی‌نژاد، امان‌الله پاپی، سیدمیثم بنی‌طبا و سینا ضیغمی‌نژاد

نقره:
رضا حاتمی، وحید علی نجیمی، زینب مرادی، مهدی اولاد، حنان کعب‌عمیر، شاهین ایزدیار، اسدالله عظیمی، محمدحسین کریمی و شاهین ایزدیار

برنز:
مهدیه سادات حسینی، نرگس جوادی، مریم عبدالله‌پور، سعید کوهکن، سارا عبدالملکی و رشید مسجدی.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *