صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نجفی: رژیم صهیونیستی منبع بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیاست

۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱:۱۷
کد خبر: ۴۷۳۹۵۱۴
معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، می‎گوید که رژیم صهیونیستی منبع بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیاست و حقوق اولیه مردم فلسطین را نقض کرده است.

خبرگزاری میزان - رضا نجفی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه که در نشست شصت‌ویکم اجلاس سالانه سازمان حقوقی و مشورتی آسیا و آفریقا (آلکو) در بالی اندونزی شرکت کرده است، با تاکید بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، گفت: قریب به ۸۰ سال، رژیم صهیونیستی که ریشه در تروریسم، تجاوز و وحشی‌گری دارد، منبع بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا شده و حقوق اولیه مردم فلسطین را نقض کرده است.

به گفته وی، اقدام‌های مردم فلسطین علیه رژیم اسرائیل مبتنی بر حق ذاتی تعیین سرنوشت بوده و واکنش مشروعی در برابر دهه‌ها سال اشغال ظالمانه و اعمال شنیع رژیم اسرائیل است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به تعهدات بین‌المللی ناشی از حقوق بین‌الملل و تاکید بر همبستگی جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، گفت: با توجه به وضعیت پیچیده فعلی در فلسطین، جامعه جهانی دولت‌ها و شورای امنیت ملل باید هر چه سریع‌تر به اقدام‌های وحشیانه رژیم اسرائیل خاتمه دهند.

نجفی، همچنین درباره دیگر موضوع‌های حقوقی بین‌المللی از جمله حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات، مبارزه با تروریسم، تقویت امنیت سایبری و مبارزه با جرائم سایبری، مقابله و پیشگیری از فساد و مقابله با اقدام‌های قهرآمیز یک‌جانبه، به تبیین مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

شصت‌ویکمین اجلاس آلکو در ۲۴ الی ۲۸ مهر سال ۱۴۰۲ در بالی اندونزی برگزار می‌شود.

آلکو یک سازمان بین‌المللی، با عضویت کشور‌های آسیایی و آفریقایی است که به بررسی مباحث حقوقی بین‌المللی از دیدگاه‌های آسیایی و آفریقایی می‌پردازد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *