صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۱۴ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده در آذربایجان‌غربی تعیین تکلیف شد

۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۹۱۶۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از تعیین تکلیف ۱۴ هزار دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیفی در استان خبر داد و گفت: در همین راستا ۶ هزار وسیله نقلیه دیگر نیز در جریان رسیدگی قضایی و تعیین تکلیف قرار دارند.

خبرگزاری میزان_  ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی و توقیفی در پارکینگ‌های استان اظهار کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه و همچنین دادستان کل کشور در خصوص تعیین تکلیف سریع و فوری خودرو‌های رسوبی اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی افزود: در این دستورالعمل به خوبی تکالیف متولیان و مسئولان امر تعیین شده است و باید بر اساس مفاد آن حرکت کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نسبت به آینده و خودرو‌هایی که توقیف می‌شوند باید با قانون‌مندی و بصورت قاعده‌مند اقدام کرد و طبق قوانین پیش رفت و همچنین نسبت به گذشته و خودرو‌های توقیفی رسوبی باید در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از مفاد دستورالعمل اقدام کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار انواع خودرو و موتورسیکلت تعیین تکلیف شده است بیان کرد: ۶ هزار وسیله نقلیه هم در جریان رسیدگی قضایی و تعیین تکلیف هستند.

عتباتی تاکید کرد: ضابطین قضایی در توقیف وسایل نقلیه باید با رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل ریاست قوه قضائیه به صورت قاعده‌مند عمل کنند چرا که این خودرو‌های توقیفی یا بیت‌المال هستند یا حق‌الناس که در هر دو مسئولیت داریم و باید نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از مهلت دوماهه برای تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان توقیف شده‌اند خبر دادو بیان کرد: هم‌استانی‌هایی که خودرو یا موتورسیکلت آن‌ها توقیف شده و در این پارکینگ‌ها هستند در اسرع وقت برای تعیین تکلیف وسیله نقلیه خود به مجموعه‌های انتظامی و پارکینگ‌های تحت نظارت بنیاد تعاون انتظامی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تمهیدات خوبی در نظر گرفته شده که آن دسته از وسایل نقلیه که مشکل قضایی ندارد و در راستای اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند با یک روند فوری تعیین تکلیف و رفع توقیف شوند و اگر مالکین مراجعه نکنند این خودرو‌ها خودرو‌های رسوبی، رهاشده و متروکه تلقی شده و با توجه به مصوبات و بخشنامه قوه قضائیه نسبت به تعیین تکلیف این اموال با کارشناسی، ارزیابی و فروش با کسر هزینه‌های قانونی اقدام می‌شود.

عتباتی عنوان کرد: در جهت مساعدت به مجموعه‌هایی که این وسایل نقلیه در آن‌ها نگهداری می‌شوند و مدت زیادی از نگهداری آن‌ها گذشته تصمیم گرفته شد ظرف مدت ۳ ماه همه این خودرو‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه قضایی و انتظامی استان تعاملات و توافقات خوبی را در این خصوص با هم داشتند تصریح کرد: برای نهاد‌هایی مثل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تکالیف و الزاماتی در نظر گرفته شد و امیدواریم تا پایان سال تمامی پارکینگ‌های سطح استان از حیث وضعیت خودرو‌های رسوبی، متروکه و توقیفی را بروز رسانی کنیم.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه متن و دستورالعمل اعلامی قوه قضاییه را قرائت کرد و گفت: هم این دستورالعمل و هم قوانین جاری کشور وظایف و تکالیف ضابطان و دستگاه قضایی و متولیان را معین کرده است بنابراین در این راستا باید طبق مسئولیت‌های اعلامی نسبت به تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی اقدام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *