صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۲ عامل قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی در بوشهر دستگیر شدند

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸:۳۸
کد خبر: ۴۷۳۷۲۷۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مورد قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی در این استان توضیحاتی ارایه داد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز  در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها در بوشهر ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت گفت: بر اساس نظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت یک اصل ضروری است و همه ما وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم.

وی به وحدت و همدلی شیعه و سنی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در هفته وحدت در مناطقی از استان که اهل سنت حضور دارند دیدار مردمی در هر حوزه قضایی مربوطه توسط روسا و دادستان‌ها برگزار می‌شود و آن‌ها می‌توانند درخواست‌ها و مسائل حقوقی و قضایی خود را باآن‌ها مطرح کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مورد قتل یکی از پرسنل نیروی انتظامی در بوشهر که در این نشست مطرح شد بیان کرد: این شخص با وسیله شخصی در حال تردد بوده که با یک موتورسیکلت که دو تبعه افغان سوار بودند تصادف می‌کند و سپس با هم درگیر می‌شوند که بر اثر ضربات چاقو مجروح شده و جان می‌سپارد.

مهرانگیز خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و پلیسی هر دو نفر دستگیر شده‌اند و کار تحقیقاتی انجام گرفته است و موضوع امنیتی گزارش نشده است. 

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر در ادامه ضمن تشکر از حضور مدیران رسانه استانی در این نشست به اهمیت کار اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: کار‌های خوبی در دستگاه قضایی انجام می‌شود که در این زمینه رسانه‌های استان می‌توانند در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم به ما کمک کنند.

مهرانگیز در این نشست از حضور مستمر در زندان‌های استان برای بررسی و رفع مشکل زندانیان خبر داد و افزود: در سال جاری ۲۱ مورد رضایت مربوط به قصاص در استان بوشهر داشته‌ایم که استان بوشهر از این نظر دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نفر به خاطر جرایم غیرعمد در زندان‌های استان هستند، اضافه کرد: از مردم و خیرین انتظار داریم که کمک‌های انسان‌دوستانه خود را ادامه دهند و ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان را برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها یاری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر دفاع از حقوق عامه را اولویت مهم دستگاه قضایی در استان بوشهر دانست و بیان کرد: در حاشیه افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در دیداری با رئیس جمهور سه خواسته مهم را مطرح کردیم که یکی از آن‌ها پرداخت نشدن عوارض آلایندگی بود.

مهرانگیز افزود: هفت هزار تا هشت هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت نشده و این موضوع را با جدیت پیگیری کرده و می‌کنیم.

وی از پیگیری موضوع واردات کالای همراه ملوان خبر داد و گفت: از رئیس جمهور خواستیم که استانداران چهار استان مرتبط با موضوع ته‌لنجی با هم نشستی داشته باشند و در این مورد کار کارشناسی صورت بگیرد که مورد موافقت رئیس جمهور نیز قرار گرفت.

مهرانگیز اظهار کرد: در مورد انجام سفر اول لنج‌ها نیز درخواستی از رئیس جمهور داشتیم که قول پیگیری داد و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده این مهم محقق شود.

وی یکی از معضل‌های مهم در بوشهر را نبود پارکینگ عمومی در خیابان‌های شلوغ عنوان کرد و افزود: با حضور مسئولان مربوطه نشستی را خواهیم داشت و تاکید می‌شود که باید در خیابان‌های پرتردد پارکینگ احداث شود.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر افزود: در مورد حقوق عامه پیگیری‌هایی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم که می‌توان به عوارض آلایندگی، طلب ۹۰ هزار میلیارد تومانی شرکت گاز از پتروشیمی‌ها، آلاینده‌ها در عسلویه، جاده سلامت، رفع نقاط حادثه‌خیز، آلودگی نفتی در گناوه و… اشاره کرد.

مهرانگیز در مورد صدور سند اراضی مردم در شهر‌ها و روستا‌های استان نیز گفت: در کنار حمایت از زمین‌های دولتی، ملی و منابع طبیعی، باید جایی که حق با مردم است نیز از حق مردم دفاع کنیم.

وی ادامه داد: در روستا‌های هلیله و بندرگاه در مجاورت نیروگاه اتمی برای احقاق حق مردم پیگیری کرده‌ایم و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در آب‌پخش نیز نشست‌های متعددی را داشته‌ایم، ۳۸ هکتار از این اراضی را مردم سال‌ها پیش خریده‌اند و دوباره به بنیاد مسکن هم پول داده‌اند و حالا راه و شهرسازی نیز دوباره می‌خواهد برای صدور سند پول بگیرد و فرم «ج» افراد نیز قرمز شود که موضوع را پیگیری کردیم و تا الان ۱۸ سند صادر شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *