صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس جمهور: وحدت به معنای یکی شدن مذاهب و جغرافیا نیست، بلکه انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است

۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۷۰۰۱
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور، اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی را با عظمت، وحدت‌بخش، ضدصهیونیستی، ضدامپریالیستی و ضدنظام سلطه دانست.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت، ضمن تبریک ولادت عظیم‌الشان پیامبر بزرگ اسلام و فرزند گرامی‌شان امام جعفر صادق علیهم السلام، یاد همه شهدا و مجاهدان عرصه وحدت و تقریب را گرامی داشت و تاکید کرد: وحدت امت اسلامی همواره در تاریخ اسلام دارای اهمیت بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اهمیت وحدت در عالم اسلام روز به روز بیشتر مورد تاکید قرار می‌گیرد، افزود: توجه به وحدت توجه به یک امر فردی و نگاهی مقطعی نیست، بلکه یک منظومه فکری و اندیشه‌ای با محوریت حق و با محور قرار دادن باور و اعتقاد به قرآن، نبی مکرم اسلام و عترت پاک اوست.

رئیسی گفت: وحدت به معنای یکی شدن مذاهب یا جغرافیای کشور‌های مسلمان نیست، بلکه وحدت، اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است؛ در تلاش برای وحدت و تقریب تمام اندیشه ما باید معطوف به حفظ و ارتقای منافع امت اسلامی باشد.

رئیس جمهور رسول گرامی اسلام را جلوه خوبی‌ها از جمله شرح صدر و صبر دانست و گفت: موفقیت رسول خدا (ص) در مسیر رسالتش در پرتو شرح صدر او بود و ایشان جلوه ایمان و مجاهدت در راه خدا و الگویی برای بشریت و انسان معاصر است.

رئیسی عدم توجه به سخنان و سیره رسول خدا (ص) را آغاز روند قهقرایی و ارتجاعی بشریت خواند و تصریح کرد: برای امت اسلامی شاخص عقب‌گرایی عدم تبعیت از رسول خدا (ص) و پیروی از کفار است؛ رمز پیروزی مسلمانان در طول تاریخ وحدت امت اسلام با محوریت اطاعت از پیامبر و قرآن کریم بوده است.

رئیس جمهور همچنین نگاه به بیگانگان و توجه به خواست آن‌ها را عامل دیگری برای آغاز سیر قهقرایی و ارتجاعی نظام اسلامی دانست و افزود: نظام سلطه می‌داند مهم‌ترین سد در برابر او امت اسلامی است که به پیامبر خدا، معاد، پویایی و حرکت به مقصد الهی باور دارند.

رئیسی دشمنی با وحدت و انسجام را مهم‌ترین شاخص برای خصومت بیگانگان با امت اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: امروز وظیفه هر مسلمانی این است که با قلم و گام‌هایش در جهت وحدت جهان اسلام حرکت کند و هر کس با قلم و قدمش در جهت تفرقه بین مسلمانان تلاش کند دانسته یا نادانسته و خواه یا ناخواه در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیس جمهور همچنین توجه به آزادی قدس شریف و فلسطین را مهم‌ترین شاخص امت اسلام برشمرد و تاکید کرد: حرکت در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شاخص دیگر حرکت در مسیر ارتجاعی و قهقرایی برای هر دولت و مسئول در کشور‌های اسلامی است.

رئیسی ضمن اشاره به برگزاری هر ساله کنفرانس وحدت اسلامی توجه به مسائل جاری جهان اسلام را مهم‌ترین هدف برگزاری دوره کنونی این کنفرانس دانسته و اظهار داشت: جنایاتی که دست‌نشانده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در پاکستان و افغانستان مرتکب می‌شوند، از مسائلی است که مقابله با آن‌ها انسجام و وحدت امت اسلامی را در برابر جریان تکفیری می‌طلبد.

رئیس جمهور ضرورت انسجام و وحدت را به عنوان نگاه مشترک جهان اسلام مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز همگان این نگاه مشترک را دارند که راه مقابله با دشمن تسلیم و سازش نیست، بلکه مقاومت است. گزینه سازش از روی میز برداشته شده و امروز هیچ دغدغه‌مندی در فلسطین، لبنان و سایر کشور‌های اسلامی از سازش سخن نمی‌گوید و گزینه همه مجاهدین جهان اسلام مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن است و این گزینه دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد.

رئیسی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اظهار داشت: امروز در فلسطین ابتکار عمل و خلاقیت در دست مجاهدان بوده و این در پرتو راهبرد مقاومتی است که مسلمانان در برابر دشمنان انتخاب کرده‌اند.

رئیس جمهور وحدت و انسجام را راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دانست و تصریح کرد: در برابر امپراطوری رسانه‌ای دشمن که می‌خواهد در اذهان مسلمانان و جوانان جهان اسلام تشویش ایجاد کند، جهاد تبیین علما و صاحبان تریبون می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امت اسلامی با این نشست‌ها و نگاه‌های تقریبی و وحدت‌بخش در حال آماده‌سازی برای ایفای نقش خود در نظم نوین جهانی است، تصریح کرد: ملت‌های مسلمان و امت اسلامی باید در این نظم نوین که قرار است برپایه عدالت شکل بگیرد، جایگاه مهم و اثرگذار خود را پیدا کند.

رئیسی اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی را اجلاسی با عظمت، وحدت‌بخش، ضدصهیونیستی، ضدامپریالیستی و ضدنظام سلطه دانست و گفت: معتقدیم امروز به برکت حرکت مجاهدان و خون شهدا امت اسلامی می‌خواهد مسلمان زندگی کند و در این راستا یک خودیابی تاریخی در جهان اسلام شکل گرفته است.

رئیس جمهور در ادامه امنیت، صلح، آرامش و پیشرفت جامعه اسلامی در همه سطوح را در گرو وحدت و انسجام میان مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز جهان اسلام با اهرم‌های قوی اقتصادی، موقعیت ممتاز جغرافیایی و سابقه تاریخی درخشان، جایگاه قدرتمندی در دنیا دارد و برای ایفای نقش جهانی آماده است.

رئیسی ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و ادامه این مسیر از سوی رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی را یگانه راه سعادت برای امت اسلامی عنوان کرد و گفت: در این راستا دیپلماسی سیاسی، فرهنگی و ارتباطات در همه زمینه‌ها بسیار اهمیت دارد و شما فرهیختگان جهان اسلام باید از این ظرفیت‌ها به‌ویژه دیپلماسی فرهنگی برای تقویت ارتباطات میان مسلمانان از آسیا به آفریقا و از آفریقا به اروپا و سایر نقاط جهان استفاده کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این اجتماع متشکل از نمایندگان کشور‌های مختلف جهان قرار است با همگرایی و هم‌اندیشی، هدف مشترک وحدت امت اسلامی را دنبال کند، تأکید کرد: یقین بدانید این نگاه و حرکت، راه سعادت و موفقیت را برای امت اسلامی روز به روز هموارتر خواهد کرد.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: آنچه امروز از تلاش مجاهدان و همه شهدای نهضت جهانی اسلامی از جمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جای جای جهان اسلام جلوه‌گر است، رسالتی سنگین برعهده ما گذاشته؛ پیام شهدا در فضای امت اسلامی طنین‌افکنده و ما را به وحدت، انسجام، ایستادگی، مقاومت و امید به آینده رهنمون می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس در جامعه اسلامی و در بین مسلمانان است، اما امت اسلامی این محاسبه را بهم ریخته و اثبات کرده است که عبد خدا و پیرو رسول اوست، افزود: امت اسلامی با تقریب نگاه و وحدت رویه و عمل اثبات کرده که برای شنیدن پیام شهدا گوش شنوا دارد و بناست در همین مسیر نورانی گام بردارد.

رئیسی در ادامه زنجیره اقدامات دشمنان از توهین به مقدسات، قرآن کریم و اولیای الهی گرفته تا تشکیل گروه‌های تکفیری برای قتل، غارت و جنایت در جهان اسلام و نیز گماردن افراد دست‌نشانده در برخی کشور‌های اسلامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جملگی در راستای متوقف کردن امت اسلامی دانست و تصریح کرد: مسلمانان این امت اثبات کرده‌اند اهل ایستادگی، مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی هستند.

رئیس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست باشکوه با حضور اندیشمندان، علما و صاحبنظران جهان اسلام بتواند مسیر نورانی وحدت و انسجام امت اسلامی را طی کند و در این مسیر گام‌های مؤثرتری بردارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *