صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اردشی: انتظار نتیجه بهتری مقابل بنگلادش داشتم/ برنامه‌ریزی نکنیم از شطرنج آسیا عقب می‌مانیم

۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷:۲۵
کد خبر: ۴۷۳۶۷۲۷
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی شطرنج گفت: ملی پوشان باید تلاش بیشتری برای برد برابر حریفان قدر خود داشته باشند.

خبرگزاری میزان - مهرداد اردشی، سرمربی تیم ملی شطرنج درباره عملکرد ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران توانست در اولین دیدار رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ملی بنگلادش را از پیش رو بردارد و به پیروزی دست یابد.

وی اظهار داشت: تیم ملی ایران در این رقابت‌ها را پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، بردیا دانشور و امیررضا پورآقابالا که مقصودلو و دانشور تشکیل  داده که خوشبختانه در نخستین دیدار توانستند پیروز میدان باشند.

وی در خصوص نتایج کسب توسط شطرنج باران کشورمان، توضیح داد: پرهام مقصودلو، اناموئل حسین را برد، پویا ایدنی در برابر رحمان محمدفهاد به تساوی دست یافت، بردیا دانشور، زیائور رحمان را برد و پور‌آقا نتیجه را واگذار کرد.

سرمربی تیم ملی شطرنج در ادامه متذکر شد: تیم ایران به همراه تیم‌های هند، چین، ازبکستان، ویتنام و قزاقستان شش تیم صدر نشین این رقابت‌ها هستند و به زودی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی در ادامه رقبای تیم شطرنج ایران را مورد توجه قرار داد و از آن‌ها به عنوان رقبای سنتی و دیرینه کشورمان در این رشته یاد کرد و  اظهار داشت: کشور‌ها سرمایه‌گذاری خوبی بر روی این رشته کرده‌اند و بسیار قوی در این دوره از بازی‌های حضور یافته‌اند بنابراین بچه‌های ما نیز بسیار دقیق و پرتلاش به مصاف حریفان‌شان می‌روند.

اردشی به نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ مسابقات روز گذشته ایران و بنگلادش اشاره کرد و گفت: سطح شطرنج ایران نسبت به حریفش بسیار بالا بود و من انتظار نتیجه بهتری را داشتم، هر چه پیروز این میدان ما بودیم، اما می‌توانستیم یک مساوی و یک باخت را هم به پیروزی تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شطرنج‌بازان کشورمان می‌بایست  با هند، ویتنام، چین و قزاقستان بازی کنند. این کشور‌ها در شطرنج بسیار قدرتمند هستند، بنابراین باید تلاش بیشتری برای برد برابر حریفان قدر خود داشته باشند.

سرمربی تیم ملی شطرنج یادآور شد: باید بپذیریم شطرنج در کشور‌های مختلف مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، زیرساخت‌های لازم تهیه شده، سرمایه گذاری قابل توجهی صورت گرفته، بنابراین اگر ما این رشته و ورزشکارانش را در مسیر توسعه قرار ندهیم و برایش برنامه‌ریزی نداشته باشیم، قطعا از رقبا عقب خواهیم ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز در شطرنج شاهد رقابتی دیدنی خواهیم بود، گفت: عصر امروز تیم‌های ازبکستان و هند، چین با ویتنام و ایران وقراقستان مسابقه خواهند داد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *