صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازی‌های آسیایی هانگژو

پهلوان‌زاده: گرفتن مدال طلای شطرنج کار بسیار سختی است

۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۶۷۰۷
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
ئیس پیشین فدراسیون شطرنج کشورمان گفت: ایران جزو تیم‌های خوب و درجه یک شطرنج آسیا به شمار می‌آید.

خبرگزاری میزان - مهرداد پهلوان‌زاده رئیس پیشین فدراسیون شطرنج کشورمان در خصوص عملکرد ملی پوشان شطرنج ایران در دو بخش انفرادی و تیمی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین اظهار داشت: نمایندگان شطرنج ایران در دو بخش انفرادی و تیمی در بازی‌های آسیایی هانگ ژو چین رقابت فشرده‌ای با رقبای خود داشتند. مخصوصاً در بخش انفرادی ما شانس کسب مدال طلا هم داشتیم. اما وقتی قسمت مدال نباشد هرچه بزنی به در بسته می‌خورد. هرچند سید محمد امین طباطبایی موفق شد در این مسابقات در بخش انفرادی صاحب رتبه چهارمی بازی‌های آسیایی شود. طباطبایی خیلی به مدال نزدیک بود، اما خب او نتوانست صاحب مدال شود و این چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌کند.

وی ادامه داد: در بخش تیمی، ما فقط مردان را داریم و متاسفانه بانوان نتوانستند به این مسابقات اعزام شوند. در این بخش ما چهار بازیکن اصلی داریم و یک ذخیره که هر روز بازی دارند تا در نهایت در پایان مسابقات تکلیف برترین تیم این دوره از مسابقات مشخص شود. تیم ایران امروز با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور و پوریا ایدنی و امیررضا پورآقا بالا به مصاف بنگلادش رفت.

رئیس پیشین فدراسیون شطرنج گفت: تیم‌های چین هند و ازبکستان جزو تیم‌های قدرتمند این مسابقات شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو هستند. ما هم جزو تیم‌های خوب و درجه یک شطرنج آسیا به شمار می‌آییم. به نظرم ما می‌توانیم با عبور از تیم‌های مطرح آسیا شانس مدال خود در این دوره از مسابقات را مسجل کنیم. البته گرفتن طلا کار بسیار سختی است. اما بچه‌های ما نشان دادند که همیشه در روز‌های سخت بهترین‌های خود هستند

پهلوان زاده خاطرنشان کرد: بچه‌های ما خیلی آماده هستند خصوصاً بردیا دانشور که در چند ماه اخیر رقابت‌های مهم و سختی را پشت سر گذاشت. اما رقبای آن‌ها هم قوی هستند و باید منتظر باشیم تا عملکرد نهایی تیم‌ها در روز پایانی مسابقات مشخص شود. سطح کیفی مسابقات آسیایی بسیار بالا است و کار سختی پیش رو داریم، اما امیدوارم هم بچه‌های ما و هم باقی تیم نتایج درخشانی کسب کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *