صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دیدارهای دوجانبه اسلامی با نمایندگان هیئت‌های چین، ونزوئلا و برزیل

۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹:۳۸
کد خبر: ۴۷۳۶۰۸۲
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه برگزاری شصت‌وهفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نمایندگان هیئت‌های چین، ونزوئلا و برزیل دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - در نخستین روز از آغاز نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، «محمد اسلامی»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با نمایندگان هیئت‌های چین و ونزوئلا به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

تاکید ایران و چین بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه

اسلامی و معاون سازمان انرژی اتمی کشور چین (CAEA) در دیداری به مرور روابط ۲ کشور در زمینه‌های مختلف پرداخته و در حوزه صنعت هسته‌ای درباره مباحثی نظیر ساخت نیروگاه‌های اتمی، بحث و تبادل نظر کردند.

در این ملاقات طرفین بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و توسعه هرچه بیشتر روابط میان ایران و چین و نیز ضرورت مقابله با یک‌جانبه‌گرایی تاکید کردند.

لزوم توسعه همکاری‌های ایران و ونزوئلا در حوزه پزشکی هسته‌ای

اسلامی همچنین با«گابریلا خیمنس»، وزیر امور انرژی ونزوئلا دیدار کرد.

در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف پزشکی هسته‌ای از جمله تامین رادیودارو‌های تشخیصی و درمانی و نیز تجهیزات پزشکی هسته‌ای مورد بحث قرار گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور انرژی ونزوئلا راه‌های توسعه روابط ۲ کشور در حوزه پزشکی هسته‌ای را بررسی کرده و در مواردی به توافق رسیدند.

یکی از بخش‌های آسیب‌دیده ونزوئلا در نتیجه تحریم‌های کشور‌های غربی، حوزه پزشکی هسته‌ای، رادیودارو‌ها و افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری سرطان است؛ به دلیل پیشرفت‌های ایران در زمینه پزشکی هسته‌ای، توسعه همکاری‌های متقابل می‌تواند مشکل مردم این کشور را در این مقطع زمانی کاهش دهد.

وجود زمینه‌های مناسب برای گسترش روابط با برزیل در حوزه هسته‌ای

در دیدار معاون رئیس‌جمهور با هیئت نمایندگان برزیل بر لزوم توسعه همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید شد.

با توجه به سابقه طولانی و نیز تنوع فناوری هسته‌ای در ایران و برزیل، زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای بین این ۲ کشور آسیایی و آمریکایی وجود دارد.

ایران و برزیل با وجود فاصله جغرافیایی، دارای دیدگاه‌های مشترک در زمینه ضرورت چندجانبه‌گرایی و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی بوده و همچنین عضو گروه «قدرت‌های نوظهور بریکس» هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *