صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش| 

حمایت‌های دستگاه قضا از رشد تولید/ حل مشکلات بانکی و مالیاتی یک هتل در شیراز با ورود دستگاه قضایی

۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸:۳۹
کد خبر: ۴۷۳۵۴۹۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مدیرعامل هتل چمران شیراز با اشاره به مشکلات بانکی و مالیاتی که با آن مواجه بودند، گفت: با مراجعه به دستگاه قضایی ۸۰ درصد مشکلات‌مان حل شده است، امیدواریم با مراجعه به ستاد اقتصاد مقاومتی بقیه دغدغه‌هایمان نیز حل شود.

خبرگزاری میزان- در سال مزین به نام «مهار تورم و رشد تولید» قوه قضاییه در راستای تحقق بخشی به سند تحول؛ حمایت از تولید، رونق و جذب سرمایه‌گذاری در کشور را ضمن برخورد جدی با متخلفان و مجرمان اقتصادی و نیز احیای حقوق تولیدکنندگان و کارگران را در دستورکار خود قرار داده که مجموع این اقدامات در سال‌های آتی تاثیر بسزایی در تامین امنیت حوزه کسب و کار داشته است.

هم‌زمان با روی کارآمدن حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای حمایت از تولید و احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد نیز به طور جد مورد توجه قرار گرفته است و برای تحقق این امر ستاد‌های اقتصاد مقاومتی در تهران و دادگستری سایر استان‌ها به طور شبانه روزی فعال شده اند تا مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران کشور راحل کنند.

مسئولان قضایی در سراسر کشور عزم خود را جزم کرده اند تا از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکل واحد‌های تولیدی استفاده کنند، لذا بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی راکد و نیمه راکد به عنوان یکی از راه‌های شناسنایی مشکلات در برنامه خود گنجانده اند؛ همان اقدام شاخصی که در اکثر سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه نیز دیده می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مهم سفر حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای شده است.

بر همین اساس و با همین دیدگاه است که در نخستین روزهای سال جاری، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای (پنجشنبه ۱۷ فروردین) در نشست با اقشار مختلف استان البرز در کرج با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد که آن را جزو مسایل اولیه می‌دانند، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود که این امر در اولویت قوه قضاییه است؛ وظیفه این قوه کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی، آسیب شناسی در راستای رفع بی‌عدالتی، فساد، تبعیض، سوء استفاده و ترک فعل‌ها بوده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند، گفت: تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد، ما در قوه قضاییه برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و در این راستا، درصدد تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم؛ اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را بسط دهیم باید به تقویت اقتصاد و رشد تولید و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، کمک کنیم.

اما اخیرا در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان فارس که (شانزدهم مرداد ماه) صورت گرفت، رئیس سازمان بازرسی ماموریت داشت از نمایشگاه دستاورد‌های دادگستری این استان در حوزه رفع موانع تولید بازدید و شنونده حرف‌ها و صحبت‌های مدیران این واحد‌های تولیدی شود.

بر همین اساس، ذبیح اله خداییان بازدیدی بیش از دو ساعت از نمایشگاه مذکور داشت و به مسائل مربوط به ۶۰ واحد تولیدی که مشکلات آن‌ها در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس، رفع و یا در حال حل شدن بود، رسیدگی کرد.

در این بازدید، مدیران این واحد‌های تولیدی ضمن تشکر از دستگاه قضا و دادگستری استان فارس در مانع زدایی از تولید و حمایت از آن‌ها، مشکلات خود با دستگاه‌های اجرایی را با خداییان در میان گذاشتند و رئیس سازمان بازرسی فی المجلس به بازرس کل استان نسبت به پیگیری موضوع ماموریت داد.

حالا بازرسی کل استان فارس در پی اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه به این استان با ماموریت ویژه به یکی از معاونین خود، مشکلات این واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان را بررسی و با تشکیل جلسات متعدد و دعوت از این واحد‌ها به میدان آمده تا در کنار دادگستری مسیر تولید را هموارتر سازد.

سید محمدحسین شفاعتیان، مدیرعامل هتل چمران شیراز در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلی که برای رفع آن به ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس مراجعه کرده است، گفت: با یکی از بانک‌های خصوصی که گویا خود را بنگاه اقتصادی و رقیب بخش خصوصی می‌دانند و مدیران آن تنها به سبک و سیاق خود عمل می‌کنند، مشکلاتی پیدا کرده بودیم که برای رفع این مشکلات بانکی به ستاد اقتصاد مقاومتی استان مراجعه کردیم. 

وی ادامه داد: مدیران این بانک به تولیدکنندگان و کارآفرینان وام با سود‌های بالا می‌دهند و وقتی تولیدکننده نتواند از پس مخارج تولید و بازپرداخت سنگین تسهیلات مالی خود به‌طور همزمان برنیاید، بعد صاحب آن واحد تولیدی می‌شوند. اینگونه بنظر می رسد که هیچکس متوجه روش محاسبه شان نمی‌شود و متاسفانه  آنها زیر بار احکام قطعی دادگاه‌ها نیز نمی‌روند.

مدیرعامل هتل چمران شیراز با اشاره به اینکه یک مشکل دیگر با اداره کل مالیات استان فارس داریم، افزود: ما در بخش گردشگری مشغول فعالیت هستیم و در قانون آمده است ۵۰ درصد تخفیف مالیاتی داریم. در هتل بخش ورزشی داریم و زمانی که به اداره مالیات اعلام می‌کنیم این بخش‌ها معاف از مالیات هستند، آنها گوش نمی‌دهند و مالیات مضاعفی برای هتل در نظر می‌گیرند.

شفاعتیان با اشاره به اینکه مشکل این است که مالیات ما را ورزشی حساب نکردند، افزود: اداره کل مالیات استان فارس حرف ما را قبول نمی‌کند لذا پیش مدیر کل رفتیم که او با درخواست ما موافقت کرد اما در بدنه، کارکنان این دستور را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳- ۴ سالی است که مشکل مالیاتی داریم و امسال به ستاد اقتصاد مقاومتی مراجعه کردیم، گفت: اگر این ستاد و کمک های دستگاه قضایی نبود؛ همه تولیدکنندگان نابود می‌شدند. 

شفاعتیان با اشاره به اینکه با مراجعه به دستگاه قضایی ۸۰ درصد مشکلات‌مان حل شده است، گفت: امیدواریم با مراجعه به ستاد اقتصاد مقاومتی بقیه دغدغه‌هایمان نیز حل شود.

مدیرعامل هتل چمران شیراز بیان کرد: هم اکنون  ۵۰۰ نیروی کار مستقیم داریم که در ۳ شیفت کار می‌کنند و ۲ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم داریم که با حمایت های دستگاه قضایی در مشاغل خود باقی مانده اند و با ادامه این روند حتما می توان افراد بیشتری را برای کار استخدام کرد که جای تشکر و قدردانی دارد. 

انتهای پیام/ 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *