صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

اقدام قوه قضاییه برای جلوگیری از رسوب کالا‌ها موجب افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها می‌شود

۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۵۱۱۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه رسوب کالا‌ها در انبار گمرکات موجب افزایش قیمت تمام شده کالا می‌شود، گفت: قوه قضاییه در جلوگیری از رسوب کالا‌ها به‌خوبی اقدام کرده و همین موضوع موجب کمک به تولید کشور می‌شود.

خبرگزاری میزان _ یکی از معضلاتی که در چند سال اخیر اقتصاد کشور با آن روبه‌رو بوده رسوب و عدم ترخیص به موقع کالا‌های اساسی از گمرکات است. به گفته کارشناسان عدم ترخیص به موقع کالا‌ها موجب هدررفت منابع ارزی و در مواردی حتی فاسدشدن آن‌ها و ایجاد هزینه مضاعف برای کشور می‌شود.  

در این میان قوه قضاییه همواره اقداماتی را درخصوص جلوگیری از رسوب کالاها‌و کمک به تولید کشور در کنار سایر دستگاه‌ها انجام داده که یکی از این موارد انتقال ۱۳ هزارتن نهاده‌های سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد همدان به بزرگ‌ترین واحد تولید تخم‌مرغ کشور است.  

در این باره منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: نهاده به عنوان یک کالای استراتژیک برای امر تولید بسیار مهم است و در مواردی شاهد آن هستیم که کالا در گمرک کشور تخلیه، اما در انبار‌ها به‌علت مشکلات ترخیص دپو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کالا‌های رسوبی در انبار‌ها امکان فاسدشدن را دارند، افزود: اگر این کالا‌ها به موقع به دست تولیدکنندگان نرسد روند فعالیت آن‌ها را با اختلال مواجه می‌کند و باعث پسرفت تولید می‌شود.  

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور تاکید کرد: اگر نهاده‌ها در انبار گمرکات با شرایط مناسب نگهداری شود امکان نگهدای طولانی‌مدت آن وجود دارد، اما در بیشتر موارد انبار گمرکات در شهر‌های ساحلی قرار دارند و آب‌وهوای منطقه بر کیفیت آن تاثیر می‌گذارد و موجب فساد و کپک‌زدگی کالا می‌شود.پوریان با اشاره به اینکه کشور به واردات نهاده‌هایی مانند ذرت و سویا وابسته است، گفت: در صورت ترخیص به موقع نهاده‌ها نظام تولید و توزیع در کشور بهبود می‌یابد و در نتیجه بر قیمت تمام‌شده کالا‌ها نیز اثرگذار خواهد بود.  

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور در ادامه افزود: تسریع در ترخیص کالا به تولید کشور کمک‌کننده است و باید این مساله توسط نهاد‌های ذی‌ربط پاسخ داده شود.

وی همچنین به قیمت بالای نهاده انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان نهاده را با نرخ آزاد از بازار تهیه می‌کنند و این مساله تولید را با مشکل مواجه کرده است.  

دست‌یابی تولیدکنندگان به یک بازار مطلوب با حمایت دستگاه قضا

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور درباره اقدام قوه قضاییه برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات گفت: کشور تا تولید قوی نداشته باشد نمی‌تواند بازار خوبی داشته باشد به‌همین علت اقدام دستگاه قضا درباره این مساله برای تولیدکنندگان بسیار تاثیرگذار و مطلوب است.

پوریان با اشاره به اینکه کالا‌ها برای کمک به تولید داخل، وارد شده‌اند و باید به سمت این مسیر نیز سوق پیدا کنند، گفت: اقدام قوه قضاییه برای جلوگیری از رسوب نهاده‌ها موجب افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها خواهد شد.  

وی همچنین در پایان گفت: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند عدم اجرای برخی از قوانین از سوی نهاد‌های ذی‌ربط است، در این رابطه از قوه قضاییه درخواست داریم بر اجرای قوانین که کمک‌کننده به امر تولید است نیز نظارت کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *