صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشدار ایران درباره ماجراجویی و فعالیت‌های مخرب رژیم صهیونیستی

۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۳۴۳۸۳
سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی، گفت که جمهوری اسلامی ایران از اعمال حقوق ذاتی و مشروع خود برای دفاع از امنیت و منافع ملی و نیز حمایت از مردم ایران دریغ نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره‌ای شورای امنیت، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی و فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل که برای بی‌ثبات کردن صلح و امنیت در منطقه طراحی شده است، قاطعانه بر حقوق مشروع و ذاتی خود، مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد، برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تهدیدات و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل تاکید می‌کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پیوسته و صریحاً اعلام کرده است که از اعمال حقوق ذاتی و مشروع خود برای دفاع از امنیت و منافع ملی خود و همچنین حمایت از مردم خود دریغ نخواهد کرد.

در نامه سفیر ایران آمده است: مایلم یکی دیگر از موارد نقض مداوم قوانین بین المللی رژیم اسرائیل علیه ایران را به اطلاع شورای امنیت برسانم. مقامات رژیم اسرائیل همچنان به تهدید آشکار ایران و مقامات ایرانی به زور نظامی و حملات تروریستی ادامه می‌دهند، که جدیدترین آن‌ها بیانیه‌ای تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه توسط دیوید بارنیا، مدیر موساد است. وی در جریان سخنرانی خود در مؤسسه سیاست ضد تروریسم (ICT) در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا، به دروغ و ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران متوسل شد و مدعی شد «موساد و سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی متحد با آن ۲۷ حمله ایران علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها در خارج از کشور را خنثی کردند.» وی همچنین ایران و مقامات ایرانی را به استفاده از زور، ترور و اقدامات تروریستی تهدید کرد و گفت: «اگر اسرائیلی‌ها یا یهودیان آسیب ببینند، اسرائیل بهای متفاوتی را به ایران تحمیل خواهد کرد، از جمله با هدف قرار دادن تصمیم‌گیرندگان در پشت حملات و با ضربه زدن به قلب تهران.»

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *