صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: سرعت و دقت در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن مد نظر قرار گیرد

۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸:۴۶
کد خبر: ۴۷۳۴۰۱۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد سرعت و دقت در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در از بین بردن موارد منجر به اطاله دادرسی را مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان-به منظور بررسی اهداف عملکردی دستگاه قضایی استان و تبیین آن با سند تحول و تعالی قضایی، نشست فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی به ریاست محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان، در شهرستان گچساران برگزار شد.

در این نشست محبوب افراسیاب با اشاره به نوع و ترکیب جمعیتی، برقراری نظم و امنیت انتخابات را مورد تأکید قرار داد.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، علاوه بر تلاش به منظور برقراری امنیت انتخابات، در ایجاد فضای رقابت در جهت ارتقا سطح مشارکت آحاد جامعه در راستای استقرار مردم سالاری دینی، سعی و تلاش کنند.

وی در ادامه فصل الخطاب بودن قانون را برای همه افراد جامعه ضروری بیان کرد و افزود: مسئولان قضایی استان بدون اغماض، اجرای قانون را به نحو کامل در جهت حفظ نظم عمومی مد نظر قرار دهند.

افراسیاب حجم ورودی و انبوه پرونده در دستگاه قضایی را نتیجه عدم اعمال و اجرای قوانین جاری کشور در سایر بخش‌ها عنوان و با بیان اینکه مردم دستگاه قضایی را یگانه ملجأ جهت مطالبه و احقاق حق خود می‌دانند، گفت: ضرورت دارد همه رؤسا و دادستان‌ها و معاونین آنان در فرایند دادرسی و از بین بردن عواملی که منجر به اطاله دادرسی می‌شود مشارکت و دو مؤلفه‌ی سرعت و دقت و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن را مدنظر قرار دهند.

افراسیاب اظهار کرد: اجرای سیاست‌های کلی قضایی و منویات ریاست قوه قضاییه و اجرایی نمودن سند تحول قضایی از خواسته‌هایی است، که مردم از دستگاه عدلیه دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *