صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی: صدا و سیما عملکرد و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی را به نحو شایسته به افکار عمومی معرفی کند

۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۳۰۹۶۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: انتظار از صدا و سیما این است که عملکرد‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی را به مردم نشان دهد و در واقع دستاورد‌ها را به نحو شایسته به افکار عمومی معرفی کند.


خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن دیدار و گفتگو با مدیر کل جدید صدا و سیمای استان، برای وی در مسیر ایفای وظایف و تعهدات قانونی و تداوم روند خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

وی ضمن تبریک و تهنیت انتصاب رضا واعظی به عنوان مدیر کل جدید صدا و سیمای خراسان شمالی، گفت: طی چند سال اخیر روال معمول این بوده که صدا و سیما و دادگستری برای رفع مشکلات مردم به یکدیگر کمک کنند و این امر، معرف و مؤید نیاز متقابل و دو طرفه این دو مجموعه به یکدیگر است. این در حالی است که هر دو بطور مشترک در مقابل افکار عمومی مسؤولیت دارند و باید در قبال مطالبات آنان پاسخگو باشند.

وی با مثبت توصیف کردن سطوح و روند همکاری‌های طرفین تصریح کرد: هر چند سطح تعاملات فی مابین تاکنون رضایتبخش بوده، ولی با توجه به مقتضیات زمانی، به نظر می‌رسد برای بهبود شاخص‌های عملکردی این همکاری‌ها باید بیش از پیش ارتقاء یابد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در تشریح مهمترین انتظارات دستگاه قضایی از رسانه ملی، افزود: انتظار ما از صدا و سیما این است که عملکرد‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی را به مردم نشان دهد و در واقع دستاورد‌ها را به نحو شایسته به افکار عمومی معرفی کند تا مردم از این کارکرد‌ها شناخت کافی کسب کنند و این امر به جلب مشارکت شهروندان و تقویت سازوکار ارائه حمایت‌های لازم و حفظ و تقویت اعتماد عمومی آنان بعنوان سرمایه‌های اصلی اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال ۱۴۰۲ ضمن تداعی نقش و رسالت مهم و اساسی صدا و سیما در این خصوص، گفت:با توجه به انتخابات پیش رو و تلاش دشمنان در راستای توطئه افکنی و تفرقه اندازی و فرصت طلبی از جریانات به منظور کاهش میزان مشارکت شهروندان، هم صدا و سیما و هم دادگستری در این برهه حساس تاریخی با علم به این امر، وظیفه دارند حسب مورد با اعمال نظارت‌های قانونی و پوشش اخبار این رویداد مهم زمینه‌های برگزاری انتخاباتی پرشکوه و سالم را فراهم سازند.

سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این دیدار با تأکید مضاعف بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند و سیاست گذاری در اولویت بندی اخبار، ابراز امیدواری کرد:با انتصاب مدیریت جدید صدا و سیمای استان، سطح اعتماد عمومی و رضایتمندی از عملکرد این مجموعه و دستگاه قضایی در نتیجه تعاملات سازنده و راهگشای فی مابین طرفین افزایش یابد.

رضا واعظی، مدیرکل جدید صدا و سیمای استان نیز گفت: شناسایی مشکلات و بررسی و پیگیری مطالبات و خواسته‌های قانونی شهروندان از سوی دستگاه قضایی و انعکاس عملکرد‌ها و معرفی دستاورد‌های دادگستری کل استان از سوی رسانه ملی، یقیناً به جلب اعتماد عمومی مردم نسبت به قوه قضاییه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *