صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره کل ثبت اسناد شهرستان زاهدان بازدید کرد/ برنامه‌ریزی برای افتتاح ۹ نمایندگی اداره ثبت  شهرستان‌های استان در سال ۱۴۰۳

۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۰۹۳۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره کل ثبت اسناد شهرستان زاهدان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در جریان سفر یک روزه به استان سیستان و بلوچستان به همراه معاونان و مدیران کل ستادی از اداره ثبت اسناد و املاک استان بازدید و با استماع مشکلات و دغدغه‌های کارکنان دستورات لازم را صادر کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان این بازدید با تعدادی از مراجعان گفت‌وگو و نظر آن‌ها را در خصوص نحوه ارائه خدمات جویا شد.

بابایی با بازدید از بخش‌های مختلف (واحد حقوقی، بازرسان، کارشناسان، هیات نظارت، دبیرخانه هیات مشاوران املاک خودرو، امور دفتری، اداره بازرسی، میز خدمت و...) این اداره و بررسی وضعیت بخش‌های مختلف، مدت زمان ارائه خدمات به مردم و رضایتمندی مراجعان را بررسی کرد و اعتبارات خوبی برای تهیه ملزومات فناوری این اداره در نظر گرفت.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خطاب به کارکنان اداره ثبت بیان کرد که با راه اندازی پلتفرم جامع تا پایان سال بسیاری از خدمات سازمان ثبت غیرحضوری خواهد شد و فیزیک اسناد جمع آوری خواهد شد.

در ادامه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جویای عدم دریافت هزینه از زارعان برای تهیه و صدور سند شد. اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را در این خصوص خواستار شد، زیرا تثبیت و صدور سند در پهنه کشاورزی مخصوصا در روستا را به دنبال دارد.

حسن بابایی در حاشیه بازدید از واحد ثبتی زاهدان اظهار کرد: در این بازدید اجرای حدنگار در شهرستان زاهدان و عملکردی که شرکت‌ها دارند بررسی شد و از حیث اجرای حدنگار در شهرستان زاهدان وضعیت مطلوبی داریم و مردم استقبال خوبی می‌کنند.

وی افزود: برای اجرای حدنگار  در یک سال اخیر ۶۵ میلیارد تومان به شرکت‌های این استان اختصاص داده ایم. در سال جاری ۶  شرکت در اجرای حدنگار مشغول به فعالیت هستند و وضعیت اجرای حدنگار وضعیت خوبی است.

بابایی ادامه داد: آمار زمانی صدور سند‌ها نیز بسیار خوب است یعنی سند تک برگ به تک برگ در یک روز و دفترچه به تک برگ حداکثر در ۵ روز صادر می‌شود و در ملاقات با مراجعان به این اداره شاهد رضایتمندی مردم بودیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز با افتتاح ۷ واحد ثبتی از حیث بعد مسافت مشکلات مراجعان نیز برطرف می‌شود و رضایتمندی نیز پایدار‌تر خواهد بود. یکی از شهروندان امروز از شهرستان میرجاوه به این اداره مراجعه کرده بود، زیرا در این شهرستان واحد ثبتی وجود ندارد، ولی امروز واحد ثبتی میرجاوه نیز راه اندازی می‌شود که در صرفه جویی هزینه‌ها و وقت مردم بسیار تاثیر گذار است.

استان سیستان و بلوچستان پهناورترین شهرستان است و بسیاری از شهرستان‌های این استان فاقد اداره ثبت اسناد هستند به طوری که از این استان ۲۶ شهرستان دارد و در ۱۰ شهرستان اداره ثبت فعال وجود دارد که امروز ۷ نمایندگی اداره ثبت دیگر نیز در شهرستان‌های میرجاوه، دلگان، مهرستان، گلشن، لاشار، فنوج و کنارک افتتاح می شوند.

 همچنین افتتاح و فعالیت  ۹ نمایندگی اداره ثبت در هفته قوه قضاییه سال ۱۴۰۳ از مصوبات بازدید امروز رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *