صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اسلامی: ایران می‌تواند مشتقات آب سنگین را به کشور‌های گوناگون صادر کند

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۷۹۹۷
رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید مشتقات آب سنگین به‌روزترین دستاوردی است که کشور‌های پیشرفته و محدودی آن را در اختیار دارند و ما نیز از آن بهره‌مند هستیم و می‌توان این محصول را به کشور‌های گوناگون صادر کنیم.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تبریک فرا ررسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، گفت: بسیار خوشحالیم که به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار در خدمت خبرنگاران رسانه ملی و مردم عزیز کشورمان هستیم. 

اسلامی اظهار کرد: بخش رسانه و ارتباط با مردم در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها، راهی برای توسعه شفافیت و اعتماد‌سازی میان دولت و ملت است و با توجه به این شرایط می‌توان فرصت‌های گوناگون نظیر ارایه رویکرد‌ها و عملکرد‌ها و در نهایت امیدافرینی را برای جامعه ایجاد کرد. 

معاون رییس جمهور با تاکید بر نقش موثر رسانه‌های جمعی و خبرنگاران توضیح داد: با توسعه شفافیت و اعتمادسازی میان دولت و ملت و نیز با دریافت بازخورد‌ها می‌توانیم مسیر اعتمادآفرینی را تحکیم ببخشیم.
 
وی عنوان کرد: احترام گذاشتن به نظرات، عقاید و پیشنهاد‌هایی که جامعه دارد در جهت اصلاح و پیشرفت کشور است و خبرنگاران در اصل بهترین ارتباط دهندگان این تعامل دو سویه هستند و می‌توانند به رشد و تعالی همه جانبه کمک کنند. 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: ما از این زاویه و در مسوولیت خود به جایگاه خبرنگاران می‌نگریم و افتخار می‌کنیم که هر لحظه در خدمت رسانه‌ها هستیم و این عزیزان فرصت گفت‌و‌گوی مستقیم با مردم را برای ما فراهم می‌کنند.

اسلامی درباره نقش رسانه در ترویج فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: رسانه فوق‌العاده مهم تلقی می‌شود دلیل این مهم آن است که شما را نشان می‌دهد تا دیده و شوید و متقابلا نیز نظرات را می‌بیند و منعکس می‌کند و این نقش اصلی رسانه است. 

اسلامی خاطرنشان کرد: پیشرفت و رسیدن به اهداف متعالی به‌ویژه برای ملت ایران که شایسته بهترین‌ها هستند، جزو موارد بسیار مهم محسوب می‌شود و به حق است که انتظار داشته باشیم تا در بالاترین سطح پیشرفت قرار گرفته و به آن افتخار کنیم، زیرا این مساله می‌تواند برای نسل آینده نیز امیدآفرین باشد. 

معاون رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که تحلیل شما از عملکرد رسانه‌ها چگونه است؛ بیان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران با وجود ۲۰ سال فشار‌های سیاسی، امنیتی، تهاجم، تهدید و تحریم کامل توانسته به حرکت خویش قوت بخشد و ظرفیت‌های اصلی و پایه را ایجاد کند. اکنون دقیقا در جایگاهی قرار داریم و می‌خواهیم تا مردم شاهد نتایج تاثیرگذار دستاورد‌های هسته‌ای باشند. البته در این سال‌ها همه مولفه‌ها و ابزار‌هایی را که می‌توانستند به کار گرفتند تا از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری کنند. 

اسلامی اظهار کرد: به لطف خداوند در مسیری هستیم که از قدرت طراحی و ساخت سامانه‌ها و فناوری‌ها برخورداریم. اکنون شاهد افزایش ظرفیت تولید رادیودارو‌ها هستیم و توانسته‌ایم با شناسایی سامانه‌های پرتودهی، آن‌ها را توسعه دهیم. همچنین موفق به استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه‌های محیط زیست و حفظ آب، خاک و هوا شده‌ایم.
 

وی با بیان اینکه توانمندی‌ها و فناوری‌های هسته‌ای در حال توسعه و گسترش است، گفت: در نظر داریم تا با تربیت نیروی انسانی، برای رشته‌های مختلف و مرتبط با این حوزه، افراد متخصص و امکان اشتغال آن‌ها را فراهم کنیم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: همه این موارد را باید عناصری دانست که به ما کمک می‌کند تا با استفاده از اثرگذاری رسانه‌ها بتوانیم نسبت به اطلاع‌رسانی همگانی و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنیم و از سوی دیگر خود را با این پتانسیل و برای نتیجه‌گیری بیشتر مجهز کنیم. 

وی گفت: می‌خواهم خبر جدیدی را در حوزه فناوری لیزر تقدیم ملت عزیز ایران کنم؛ باید گفت ترکیبی از فناوری لیزر و فناوری زیستی را با استفاده از مشتقات آب سنگین برروی دارو‌های دوتره دنبال می‌کنیم که یکی از به‌روزترین جهت‌گیری‌ها و اقداماتی است که در بخش آزمایشگاهی شروع شده و موجبات امید را فراهم ساخته تا آن را به صورت گسترده دنبال کنیم. 

اسلامی در پایان اظهار کرد: مهمترین نکته این است که مشتقات آب سنگین به‌روزترین دستاوردی است که کشور‌های پیشرفته و محدودی آن را در اختیار دارند و خوشبختانه ما نیز از آن بهره‌مند هستیم و می‌توان این محصول را به کشور‌های گوناگون صادر کنیم.

 


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *