صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

ارتباط شهروندان تهرانی اعضای شورای شهر و شهردار از طریق سامانه۱۳۷ پلاس/ باید به تعداد شهروندان ناظر داشته باشیم

۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰:۱۳
کد خبر: ۴۷۲۵۷۳۶
رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران با بیان اینکه مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ پلاس برای اعضای شورای شهر و شهردار تهران درخواست ثبت کنند گفت: اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم یکی از بخش‌ها نظارت‌ها و گزارش‌های مردمی است.

خبرگزاری میزان - رضا ناصری سرای در گفت‌وگو با میزان در خصوص فعالیت‌هایی که سامانه ۱۳۷ پلاس ارائه می‌هد گفت: مردم می‌توانند در بستر مرکز تماس در مورد وظایف ذاتی شهرداری تهران و خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد که بیش از ۷۰۰ موضوع را شامل می‌شود درخواست خود را برای ما با روش‌های ارتباطی متفاوتی بفرستند.

وی ضمن اشاره به اینکه فعالیت دیگری که در سامانه انجام می‌دهیم بحث فوریت‌های شهری است، ادامه داد: به طور کلی خدمات فوریت‌های شهری شامل هر مسئله‌ای میشود که موجب مختل شدن زندگی مردم در شهر شده، مخاطره‌آمیز است، موجب به وجود آمدن ترافیک و یا خسارات مالی می‌شود.

رییس مرکز ۱۳۷ پلاس با بیان اینکه موضوع دیگر به نظارت همگانی مردم مربوط می‌شود، افزود: مردم می‌توانند شکایاتشان را نسبت به کلیه فعالیت‌هایی که شهرداری ارائه می‌دهد هم در رابطه با افراد، هم در مورد عملکرد‌ها و فرایند‌ها ثبت و گزارش شکایت را به ما منعکس کنند.

 ناصری سرای با اشاره به اینکه مردم می‌توانند پیشنهادات و انتقاداتشان را به ما منتقل کنند، اظهار کرد: انتقاد و شکایت متفاوت است، در شکایت افراد ذی‌نفع هستند و در انتقاد اشخاص به عنوان ناظر بیرونی موضوعی را به شهرداری منعکس می‌کنند.

وی توضیح داد: موضوع جدیدی که در این سامانه مطرح شد بحث ارتباط مردم با اعضای شورای شهر بود تا مردم بتوانند برای اعضای شورای شهر درخواست ثبت کنند و اتفاق دیگری که در حال انجام است این است مردم بتوانند مستقیم برای شهردار درخواست ثبت کنند که این امکان در رابطه با اعضای شورای شهر برقرار است و در مورد شهردار هم به صورت سرویس وب فعال است و به صورت تلفنی هم در حال پیاده‌سازی است.

رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۳۷ پلاس) ضمن بیان اینکه با انجام این اقدامات سعی می‌کنیم فاصله مردم با مدیران شهری اعم از مدیران میانی و مدیران مناطق و نواحی را کم کنیم، عنوان کرد: موضوع گزارشگری فساد و تخلفات ادارای هم از آن مواردی است که بسیار روی آن تمرکز کردیم و برایمان بسیار مهم است، اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم حتما یکی از بخش‌ها نظارت‌ها و گزارش‌های مردمی است، ما می‌توانیم به تعداد شهروندان شهر تهران ناظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *