صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشدار کارشناسان به آمریکا درباره توانایی‌های نظامی چین

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷:۱۵
کد خبر: ۴۷۲۵۶۱۴
افزایش قدرت نظامی چین طی سال‌های اخیر باعث ایجاد نگرانی برای کشور‌های به ویژه آمریکا شده است.

خبرگزاری میزان - در حالی که چین در آخر هفته گذشته توانمندی‌های نظامی خود را به نمایش گذاشت، یک کارشناس سیاست خارجی زنگ خطر را درباره آمادگی جنگ چین و فقدان آن از سوی آمریکا به صدا درآورد. 

«گوردون چانگ»، عضو ارشد موسسه «گیتستون» گفت: فقط یک رئیس‌جمهور می‌تواند کاری درباره این موضوع انجام دهد، و آن رئیس جمهور فعلی است؛ او احساس اضطرار ندارد، به این معنی که پنتاگون احساس فوریت ندارد و چین این احساس را دارد.

او ادامه داد: ما می‌توانیم تمام روز درباره اینکه آیا آن‌ها واقعاً آماده جنگ هستند یا بلوف می‌زنند بحث کنیم، اما نکته اینجاست که این افراد در پکن آماده جنگ هستند و ما نه.

به گزارش «فاکس نیوز»، اظهارات «چانگ» پس از انبوه مانور‌های هواپیما‌های جنگی چین بر فراز تایوان بین جمعه و شنبه مطرح شده است. 

«آسوشیتدپرس» گزارش داد که ارتش چین ۳۷ هواپیما و هفت کشتی نیروی دریایی را به اطراف جزیره تایوان فرستاد و ۲۲ فروند از این هواپیما‌ها از خط مرزی تنگه تایوان عبور کردند.

بزرگترین نیروی دریایی جهان
«فوجیان»، یک ناو هواپیمابر نوع ۰۰۳، در ماه ژوئن سال گذشته در شانگ‌های به آب انداخته شد و پیشرفته‌ترین ناو جنگی است که تاکنون در چین ساخته شده است. 

این کشتی سومین ناو هواپیمابر چین است و بر خلاف ۲ ناو دیگر، از سوی مهندسان چینی طراحی شده است. 

متخصصان نظامی می‌گویند که سیستم پرتاب هواپیمای الکترومغناطیسی فوجیان یک پیشرفت قابل توجه برای نیروی دریایی چین است که به هواپیما‌ها امکان استقرار سریع‌تر را می‌دهد و کشتی را قادر می‌سازد هواپیما‌های سنگین‌تر را حمل کند. 

افزایش ذخایر هسته‌ای
در ماه نوامبر، وزارت دفاع آمریکا پیش‌بینی کرد که چین قرار است تا پایان دهه جاری ذخایر هسته‌ای خود را چهار برابر کند. به گفته این وزارتخانه، چین احتمالاً قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل هزار کلاهک هسته‌ای داشته باشد. 

کارشناسان موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم که ارزیابی سالانه ذخایر جهانی تسلیحات را منتشر می‌کنند، می‌گویند چین در سال‌های اخیر تعداد کلاهک‌های خود را افزایش داده است. 

چین هنوز فاصله زیادی با ذخیره ۵ هزار و ۵۵۰ کلاهک هسته‌ای آمریکا دارد، اما تسلیحات هسته‌ای آن به عنوان یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای برتری نظامی غرب تلقی می‌شود.

به گفته «ویرل نوونز»، از موسسه «رویال یونایتد» در لندن: سلاح‌های هسته‌ای چین مهم‌ترین موضوع برای غرب است.

آینده مافوق صوت
موشک‌های مافوق صوت با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

آن‌ها به سرعت موشک‌های بالستیک قاره پیما نیستند، اما شناسایی آن‌ها در هنگام پرواز به قدری دشوار است که ممکن است استقرار برخی از پدافند‌های هوایی را بی‌فایده جلوه دهد.

یک کارشناس نظامی می‌گوید که اگرچه موشک‌های مافوق صوت ممکن است به تنهایی تغییر دهنده بازی نباشند، اما برخی از اهداف را در برابر حمله بسیار آسیب‌پذیر می‌کنند.

او می‌گوید: موشک‌های مافوق صوت دفاع از ناو‌های هواپیمابر را بسیار دشوارتر می‌کنند.

هوش مصنوعی
به گفته وزارت دفاع آمریکا، چین کاملا متعهد به توسعه جنگ هوشمندانه یا روش‌های نظامی آینده مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی است. 

آکادمی علوم نظامی چین مأموریت یافته است تا اطمینان حاصل کند که این اتفاق می‌افتد، آن هم از طریق ادغام بخش‌های غیرنظامی و نظامی؛ به عبارت دیگر، پیوستن شرکت‌های فناوری بخش خصوصی چین به صنایع دفاعی این کشور. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین ممکن است در حال حاضر از هوش مصنوعی در رباتیک نظامی و سیستم‌های هدایت موشکی و همچنین هواپیما‌های بدون سرنشین و کشتی‌های نیروی دریایی بدون سرنشین استفاده کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *