صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صد‌ها نظامی ذخیره رژیم صهیونیستی تهدید به ترک خدمت کردند

۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶:۳۵
کد خبر: ۴۷۲۲۴۴۶
صدها نفر از نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی تهدید کردند در صورتی که کابینه این رژیم طرح اصلاح قضایی را متوقف نکند از فعالیت در ارتش کناره‌گیری می‎کنند.

خبرگزاری میزان - گروهی متشکل از ۴۲۰ نفر از نظامیان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در نامه‎ای به به «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر توقف گزارش‎دهی برای انجام وظیفه ذخیره داوطلبانه خبر می‎دهند.

این اقدام واکنشی به تصمیم کابینه نتانیاهو برای از سرگیری طرح اصلاح قضایی عنوان شده است.

نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی گفته‎اند تا زمانی که کابینه نتانیاهو به پیشبرد طرح اصلاح قضایی ادامه دهد، در خانه خواهند ماند.

در همین حال شنبه شب چندین هزار نفر در مقابل اقامتگاه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تجمع کردند تا تظاهراتی را که از سوی نظامیان ذخیره ارتش این رژیم علیه اصلاح قضایی سازماندهی شده بود، برگزار کنند. 

این تجمع در شهر «آمیکام» در شمال اراضی اشغالی نخستین تجمع در نوع خود از سوی فعالان ضد اصلاح سیستم قضایی رژیم صهیونیستی بود.

کابینه نتانیاهو آماده است تا در روز‌های آینده بخش اول یک «بسته قانونی» را با هدف مهار ریشه‌ای سیستم قضایی پیش ببرد.

رؤسای ستاد و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی ادوار مختلف، فرماندهان موساد، شاباک و فرماندهان پلیس در این تجمع شبانه شرکت کردند.

در اواخر ماه مارس، «گالانت» با اشاره به خطر محسوس برای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و اینکه صد‌ها تن از نیرو‌های ذخیره نظامی در اعتراض به این قانون بحث برانگیز تهدید به توقف حضور در ارتش کردند، خواستار توقف طرح اصلاح قضایی شد. 

«گالانت» نخستین عضوی از کابینه رژیم صهیونیستی بود که علناً خواستار توقف این طرح اصلاحی شد.

این موضوع باعث شد تا «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز بعد او را از سمتش برکنار کند.

این حرکت خود به اعتراضات منجر شد که در سه ماه اول اعتراضات اصلی دیده نشده بود.

اعتراضات به تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فراخوان «گالانت» در روز بعد و انجام مذاکرات با مخالفان با هدف دستیابی به سازش درباره اصلاح قضایی منجر شد. 

در تظاهرات شبانه در مقابل اقامتگاه «گالانت»، معترضان از وزیر جنگ این رژیم خواستند که مانند سه ماه پیش، بار دیگر علیه برنامه‌های کابینه ائتلافی اقدام کند. 

کارشناسان معتقدند تعداد افرادی که تهدید به توقف فعالیت در ارتش رژیم صهیونیستی کرده‌اند و افرادی که به این تهدید پاسخ داده‌اند، عوامل مهمی در تصمیم نتانیاهو برای توقف طرح قضایی بوده‌اند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *