صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون دادگستری آذربایجان شرقی: احداث شهرک سلامت و انتقال مطب پزشکان مرکز شهر تبریز باید انجام شود

۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۰۷۰۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بر لزوم احداث شهرک سلامت و انتقال مطب پزشکان مرکز شهر تبریز تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - احمد موقری در جلسه پیگیری آخرین وضعیت طرح شهرک سلامت و ساماندهی خدمات پزشکی در مکان مناسب با اولویت بخش‌های دولتی، اظهار کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع ترافیک سنگین مرکز شهر تبریز به دلیل وجود مراکز درمانی، کلینیک ها، آزمایشگا ها، مطب‌های پزشکی و سایر واحد‌های خدماتی، لزوم احداث شهرک سلامت و بحث انتقال مطب پزشکان مرکز شهر با هدف تخصیص سرانه مورد نیاز مناطق مختلف شهر و کاهش ترافیک در جلسات متعدد شورای پیشگیری وقوع جرم استان مطرح شد.

وی افزود: مقرر شد در خصوص نحوه هماهنگی برای احداث شهرک‌های سلامت و دلالت مطب‌ها و مراکز درمانی به نقاط از پیش تعیین شده از شهر بررسی، موانعی که می‌تواند در این مسیر محدودیتی ایجاد کند، از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز و هم از طرف شهرداری برای ارایه خدمات اولیه شناسایی و مرتفع شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف تعیین شده در برنامه، ضرورت دارد مناطقی که می‌تواند برای رفع نیازمندی‌های پزشکی، در نقاط مختلف سطح شهر خدمات پزشکی در آنجا دایر کرد چه در قالب بیمارستان و چه در قالب مراکز درمانی، تشخیصی و مطب‌ها و ... از سوی دستگاه‌های مرتبط (دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری) مورد شناسایی قرار گیرد که این امر مستلزم همکاری و همسویی دستگاه‌های مرتبط با موضوع است.

در ادامه هر یک از حاضرین نکته نظرات خود را پیرامون موضوع بیان کرده و در پایان پس از جمع بندی مطالب مقرر شد جلسه مشترک با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، استانداری و اداره راه و شهرسازی، سازمان نظام پزشکی استان و شهرداری تبریز تشکیل و در خصوص اراضی که دارای کاربری درمانی هستند و اراضی که قابلیت کاربری برای ایجاد مراکز درمانی را دارند جهت رفع نیازمندی‌های منطقه‌ای احصاء و تصمیمات لازم اتخاذ و نتیجه را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گزارش نمایند و شهرداری نیز مساعدت‌های لازم از لحاظ بسته‌های تشویقی برای ترغیب و عزیمت اطباء به مناطق از پیش تعیین شده اقدام لازم به عمل آورد.

لزوم کنترل و ساماندهی شهریه و هزینه‌های مدارس 

احمد موقری هچنین در جلسه بحث و بررسی پیرامون مسایل و موضوعات مرتبط با پرداخت شهریه‌ها و دریافت وجوه و کمک‌های مردمی توسط مدارس و مراکز آموزشی دولتی و غیرانتفاعی در سطح استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اخذ هزینه از والدین حین ثبت نام فرزند خود در مدارس ابتدایی تا متوسطه، اظهار کرد: اخیراً مراجعات و گزارشات مکرر با توجه به افزایش هزینه‌های جاری زندگی افزایش داشته و موجب بروز نارضایتی و اعتراضات اولیا و شهروندان شده است؛ براین اساس افزایش شهریه و هزینه‌های مدارس نیاز به کنترل و ساماندهی دارد که مطمئناً برنامه ریزی و تدابیر لازم در آموزش و پرورش وجود دارد و بایستی چهارچوب مشخصی برای افزایش شهریه مدارس دولتی و غیردولتی تهیه و تدوین شود.

وی بررسی اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش استان جهت کنترل و ساماندهی اخذ شهریه مدارس دولتی و غیر دولتی را امری اجتناب ناپذیر دانست و در ادامه هر یک از حضار به بیان نکته نظرات خود پرداختند و اداره کل آموزش و پرورش استان مکلف شد با حضور در برنامه‌های پربیننده صدا و سیما اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص ممنوعیت اخذ هرگونه شهریه حین ثبت نام در مدارس دولتی و .. را اعلام کند و اخبار و اطلاعات مربوط به هزینه ثبت نام و شهریه مدارس غیر انتفاعی را از طریق شبکه‌های اجتماعی و در کانال‌های پر مخاطب مجوز دار استانی منعکس کند.

همچنین مقرر شد اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش مبسوطی در خصوص برخی مراکز آموزشی که برنامه‌های آموزشی و اقدامات خلاف قانونی در زمینه‌های آموزشی و کلاس‌های درسی دارند را تهیه و جهت بررسی و اقدام به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ارسال نکند و در خصوص اخذ وجوهات غیرمتعارف و غیرقانونی برخی مدیران مدارس، ضمن ایراد تذکرات لازم نسبت به استرداد وجه اولیا توسط مدیران اقدام و در این خصوص بخشنامه‌ای صادر کند.

مقرر شد با وصول بخشنامه و دستورالعمل‌های ثبت نامی جدید از وزارت آموزش و پرورش، جلسات تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *