صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اروپا به دنبال تشدید محدودیت‌ها علیه مهاجران

۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۰۰۸۲۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا به گونه‌ای است که کشورهای عضو این اتحادیه را به زندانی برای مهاجران تبدیل می‌کند.

خبرگزاری میزان – اروپا در حال عقب نشینی از ارزش‌های انسانی یعنی کرامت انسانی، حقوق بشر و حاکمیت قانون است.

مسئله پناهندگان و مهاجرت همه این ارزش‌ها را از بین برده و ماهیت اصلی سیاست غیرانسانی «قلعه اروپا» را برای همگان آشکار کرده است. اتحادیه اروپای اکنون آشکارا در مورد تامین مالی حصار‌ها و دیوار‌ها بحث می‌کند.

به گزارش «ای‌یو آبزرور»، در حال حاضر اروپا به مرحله‌ای رسیده که از کشور‌هایی که اولین پذیرش مهاجران را دارند، خواسته می‌شود تا نقش «زندانبان» اروپا را بازی کنند.

در یونان، دولت این کشور خود را با این سیاست همسو می‌کند و مشتاقانه در تداوم بن‌بستی که به شبکه‌های جنایتکار قاچاق انسان دامن می‌زند کمک می‌کند و زمینه مساعدی را برای کشور‌های عضو فراهم می‌کند تا این موضوع را بیشتر ابزار کند.

بحث در مورد اینکه آیا اتحادیه اروپا باید دیوار‌ها و حصار‌های سیم خاردار را برای محافظت از مرز‌های خارجی خود بازسازی کند، دوباره شروع شده است. در حال حاضر با درجات متفاوتی از صراحت، تعداد دیوار‌های ساخته شده توسط کشور‌های عضو در حال افزایش است.

دولت یونان به همراه دولت‌های دانمارک، لیتوانی، لتونی، اسلواکی، مالت، استونی و اتریش در نامه‌ای به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس شورای اروپا، از اتحادیه اروپا خواستند تا ضدیت خود را با پناهندگان از طریق اقدامات بازدارنده مرزی بیشتر از جمله حصار‌ها افزایش دهد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، یوناس گریهندن، افسر حقوق بنیادی فرانتکس (آژانس مرزی اتحادیه اروپا)، با استناد به منابع معتبر در مورد سرکوب مجدد سیستماتیک، غیرقانونی و تحقیرآمیز پناهجویان توسط مقامات یونان، خواستار تعلیق فعالیت این آژانس در یونان شده است.

بر اساس همین گزارش، به نظر می‌رسد اقدامات طرف یونانی با الزامات حقوق بین‌الملل مطابقت ندارد.

دولت یونان علاوه بر آسیب به مهاجران اکنون توهین به آن‌ها را نیز افزوده و با استفاده از لفاظی‌های نژادپرستانه افراطی، بدون تردید از عواقب، اقدامات علیه مهاجران را تشدید کرده است. پایان این راه مشخص است؛ در نهایت تبدیل یونان به زندان مهاجران برای اروپا.

نیاز به تدوین یک سیاست اروپایی مدرن برای مهاجران با قوانینی برای ادغام جمعیت مهاجر و پناهنده ضروری است، زیرا بسیاری ازمشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوایی و زلزله اخیر سوریه و ترکیه اثر خود را بر بحران انسانی در منطقه می‌گذارد و نیاز فوری به همبستگی همه جانبه را ایجاد کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *