رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی 2 هزارو 817 نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوهقضاییه /183 هزارو 747 مورد ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی سراسر کشور انجام شد
خبرگزاری میزان – در راستای سیاست های قوه قضاییه مبنی بر ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و تکریم ارباب رجوع و همچنین مردمی بودن دستگاه قضایی، ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشورانجام میشود.
حفظ کرامت ارباب رجوع، تکریم ارباب رجوع و استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان، جدی تر از گذشته در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و مسئولان این دستگاه، تلاش میکنند گره از کار مردم باز کنند.
یکی از رویکردهای اصلی در دوره تحول و تعالی ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و مراجعان به دستگاه قضایی است به طوری که رئیس قوه قضاییه در اکثر سخنرانیهای خود، پیگیری مستمر این رویکرد را به همه مسئولان و مدیران قضایی متذکر میشود.
از مهمترین وظایف مسئولان قضایی ، ایجاد ارتباطات دو سویه مردمی و پاسخگویی به درخواستهای مردم است تا از این طریق مشکلات قضایی آنها گره گشایی شود.
سیدعلی اصغر رفاهی در گفت و گو با میزان، درباره ملاقات های مردمی صورت گرفته در مهرماه سال 1401 در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار کرد: در مهرماه سال 1401 تعداد 2 هزارو 817 نفر به صورت حضوری به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه کرده اند.
وی درخصوص ملاقات های مردمی مسئولان قضایی در مهر ماه 1401 گفت: در مهر ماه 1401 معاون قضایی قوه قضاییه در تاریخ 16 مهر با 12 نفر از مراجعان به صورت حضوری ملاقات های داشته است و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران (نظارت و پیگیری) در تاریخ 25 مهر با 15 نفر از مراجعان ملاقات برگزار کرده همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران درتاریخ 26 مهر با 25 نفر از مراجعان ملاقات چهره به چهره داشته است.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره گزارش ملاقات های مردمی مسئولان عالی قضایی استان ها در مهرماه 1401 بیان کرد: درمهر ماه سال جاری تعداد 183 هزارو 747 مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که، تعداد 13 هزارو 297 مورد متعلق به روسای کل دادگستری استان ها و تعداد 9 هزارو 459 مورد متعلق به دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها است.
وی در ادامه گفت: استان فارس با 21هزارو 952 مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده را در مهرماه داشته است.
رفاهی عنوان کرد: درمهرماه سال جاری رئیس کل دادگستری استان گیلان با 1هزارو 530 مورد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با 945 مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته اند.
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: اولویت موضوع درخواست های مردم در ملاقات های صورت گرفته در استان ها شامل دعاوی خانوادگی(مطالبه مهریه، نفقه، طلاق به درخواست زوجه و …)، درخواست های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند(مراقبتی) الکترونیکی، تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، پیگیری پرونده، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، تقاضای وقت رسیدگی و تدقیق در رسیدگی به پرونده ها و استماع مباحث طرفین، ارشاد و راهنمایی، اعسار، عدم رضایت از عملکرد همکاران قضایی و اداری و وکلا و کارشناسان همچنین حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع و مشکلات تولید است.
- بیشتر بخوانید:
- رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان رسیدگی کرد
انتهای پیام/