صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارتکاب آمریکا به جنایات علیه بشریت و تحریم‌های یکجانبه در غرب آسیا

۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱:۴۴
کد خبر: ۴۴۴۲۷۵۵
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا بزرگ‌ترین و اصلی‎ترین ناقض حقوق بشر در خاورمیانه به شمار می‎رود.

خبرگزاری میزان – آمریکا در حالی اتهامات بی‌اساس حقوق بشری را علیه کشورهای دیگر مطرح می‌کند که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان به شمار می‌رود.

اقدامات این کشور در منطقه خاورمیانه در موارد متعدد نقض اصلی‌ترین اصول حقوق بشری به شمار می‌رود.

به گزارش «شینهوا»، آمریکا از پایان جنگ سرد تا به امروز بیشترین، طولانی‌ترین، مخرب‎ترین و جدی‎‌ترین موارد نقض حقوق بشر را در خاورمیانه مرتکب شده است.

موسسه مطالعات غرب آسیا و آفریقا در آکادمی علوم اجتماعی چین گزارشی درباره اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در خاورمیانه منتشر کرده است.

این گزارش با عنوان «جنایات جدی نقض حقوق بشر در خاورمیانه و فراتر از آن توسط آمریکا»، به شدت مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.

«وانگ لینکونگ»، یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید «آمریکا حقوق بشر را در خاورمیانه و مناطق دیگر دستکم به سه طریق نقض می کند؛ نخست اینکه آمریکا ناخواسته کشورها و سازمان‌های ناهمسو با خود را در خاورمیانه سرکوب کرده و ارزش‌های آمریکایی را به اجبار تبلیغ کرده است؛ نه تنها نظم سیاسی، اجتماعی و زندگی آن کشورها را نابود کرده، بلکه با دست‌اندازی به منابع محلی و اعمال تحریم‌ها که منجر به نقض جدی حق صلح و توسعه این کشورها بوده، مانع بازسازی آنها شده است.»

دوم این که از زمان پایان جنگ سرد، واشنگتن تقریبا در تمام درگیری‌ها و جنگ‌های بزرگ در خاورمیانه و مناطق اطراف آن شرکت داشته و باعث آسیب مستقیم، جدی و پایدار به حق زندگی و بقای مردم در این مناطق شده است.

سوم اینکه آمریکا با اقداماتی که انجام داده، آزادی فرهنگ و کرامت انسانی در خاورمیانه را زیر پا گذاشته است.

کارشناسان بر این عقیده هستند که نقض حقوق بشر توسط آمریکا در خاورمیانه جنایات جدی بین‌المللی است.

آمریکا مرتکب جنایات علیه بشریت، بازداشت خودسرانه، سوء‌استفاده از شکنجه، شکنجه زندانیان و تحریم‌های یکجانبه بی‌رویه در خاورمیانه و مناطق اطراف شده است.

آمریکا تحت پوشش به اصطلاح «حقوق بشر» و «ضد تروریسم» خود، جنگ‎هایی را در خاورمیانه به راه انداخته و باعث تلفات بسیار و آواره شدن تعداد زیادی از مردم شده است.

این کشور همواره قوانین بین‌المللی را به شیوه‌ای گزینشی در خصوص مبارزه با تروریسم اعمال کرده که نشان دهنده استانداردهای دوگانه آن در سیاست حقوق بشر است.

کارشناسان همچنین تاکید کردند که آمریکا به جای پرداختن به مشکلات حقوق بشری خود، از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست خارجی و هژمونی خود استفاده می‌کند که گواهی بر استانداردهای دوگانه این کشور در مورد حقوق بشر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *