رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جانسون: روسیه درصورت حمله به اوکراین، تحریم خواهد شد

22:52 - 12 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۶۶۸
نخست وزیر انگلیس در سفری که به کی یف داشت، اعلام کرد درصورت حمله روسیه به اوکراین، مسکو را تحریم خواهد کرد.

–بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین که در سفری که همزمان با افزایش تنش‌ها میان غرب و روسیه به کی یف داشته است، اعلام کرد: هرگونه حمله روسیه به اوکراین فاجعه‌ای سیاسی، انسانی و برای مسکو و برای جهان نیز یک فاجعه نظامی خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس همچنین ضمن بیان اینکه روسیه باید عقب نشینی کند و وارد دیپلماسی شود، مسکو را تهدید کرد اگر به اوکراین حمله کند، این کشور را مورد تحریم قرار خواهد داد. 

جانسون در ادامه گفت: دو هفته پیش، انگلیس تسلیحات ضد تانک به منظور تقویت توانایی دفاعی اوکراین به این کشور ارسال کرده است. انگلیس و سایر کشور‌ها در حال آماده‌سازی یک بسته تحریمی و سایر تمهیدات هستند تا زمانی که اولین سرباز روسی پایش را داخل خاک اوکراین بگذارد، این اقدامات اجرا خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به گقت‌وگو خواهد پرداخت و ادعا کرد که " یک خطر آشکار و واقعی" وجود دارد.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد:  پوتین «تفنگ» را روی سر اوکراین قرار داده است و تلاش می‌کند «دستاورد‌های عظیم» دهه‌های گذشته را تضعیف کرده و «نقشه امنیتی اروپا» را دوباره ترسیم کند.


برچسب ها: روسیه جانسون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *