انتخابات آمریکا؛ رسیدگی به پرونده اسناد محرمانه ترامپ به تعویق افتاد

14:54 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۱۴۶
انتخابات آمریکا؛ رسیدگی به پرونده اسناد محرمانه ترامپ به تعویق افتاد
کمتر از ۶ ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نامزد‌های انتخاباتی از جمله دونالد ترامپ با چالش‌های اساسی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – مردم آمریکا در نوامبر رئیس‎جمهور آینده این کشور را انتخاب خواهند کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با رقابت قابل قبولی برای نامزدی دموکرات‌ها مواجه نشد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نیز به راحتی از میدان رقابت در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان عبور کرد.

این نخستین رقابت مجدد ۲ نامزد در ۷۰ سال اخیر خواهد بود؛ پس از شکست ترامپ در انتخابات قبلی، حامیان او تلاش کردند تا نتیجه را باطل کنند و او با اتهام‎های فدرال به دلیل مشارکت در آن طرح و همچنین ۳ پرونده جنایی دیگر مواجه است. اولین محاکمه جنایی او در آوریل (فروردین ماه) آغاز شد.

ریاست‌جمهوری بایدن با تورم بالا، لوایح بزرگ سیاست صنعتی و آشفتگی در خارج از کشور، در افغانستان، اوکراین و منطقه تعریف شده است.

اکونومیست در گزارشی می‎گوید که هر دو نامزد محبوب نیستند، انتخابات کمتر یک رقابت محبوبیت خواهد بود.

جو بایدن با ۸۱ سال، مسن‌ترین نامزد ریاست جمهوری از احزاب اصلی تاریخ آمریکا خواهد بود و رکورد خود را که در سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود خواهد شکست؛ بایدن در سن ۳۰ سالگی یک کرسی در سنا به دست آورد و بیش از ۳ دهه آن را حفظ کرد.

کمپین دونالد ترامپ پس از دوره نه‌چندان چشمگیر او به عنوان چهل‌و‌پنجمین رئیس جمهور آمریکا، به پایان رسید. نقش وی در تحریک حمله به کنگره و تلاش گسترده‌تر برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ منجر به دو کیفرخواست جنایی در دادگاه فدرال و دادگاه ایالتی جورجیا شد.

ترامپ در مجموع با ۹۱ اتهام مواجه است؛ این نامزد ۷۷ ساله هرگونه تخلف را انکار می‌کند.

انتظار می‌رود که انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، به دنبال نتایج مورد مناقشه سال ۲۰۲۰، به‌طور غیرمعمول تلخی باشد و هر دو نامزد اصلی، دیگری را به خطری برای دموکراسی آمریکا متهم کنند.

تنها کمتر از ۶ ماه تا روز انتخابات، جو بایدن و رقیب جمهوری‌خواه او، در یک رقابت نزدیک برای ریاست جمهوری قرار گرفته‌اند که ممکن است بستگی به نحوه رأی‌گیری انتخاباتی در ۶ ایالت به عنوان میدان نبرد کلیدی داشته باشد؛ آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه fivethirtyeight در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ترامپ ۴۱.۵ درصد و بایدن ۴۰.۵ درصد است.

دونالد ترامپ در آخرین نظرسنجی کالج مولنبرگ از رای‌دهندگان پنسیلوانیا از جو بایدن، پیشی گرفت؛ در جدیدترین نظرسنجی، ترامپ با ۳ رده اختلاف ۴۴ درصد از آرا و بایدن ۴۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بین، یک قاضی فدرال در فلوریدا محاکمه ترامپ را در پرونده اسناد محرمانه جنایی برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت.

پیشتر قرار بود ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) محاکمه ترامپ درباره اتهام حفظ و پنهان‎کردن عمدی سوابق محرمانه امنیت ملی پس از خروج از کاخ سفید، آغاز شود.

اما حکم جدید آیلین کانن، تاریخ را لغو کرد و یک جدول زمانی جدید برای رسیدگی‌های پیش از محاکمه تعیین می‌کند، که اولین جلسه استماع روز ۲۲ جولای (یکم مرداد) است.

این در حالی است که به‌تازگی ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن و ارتباط با وی به پرداخت غرامت محکوم شده است.

دنیلز با حضور در دادگاه گفت که در سال ۲۰۰۶ دونالد ترامپ با وی رابطه نامشروع داشته و در سال ۲۰۱۶ و در آستانه انتخابات به وی حق‌السکوت پرداخت کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *