قاضی فدرال کالیفرنیا : دولت ترامپ نباید بازداشت کودکان مهاجر را ادامه دهد

21:21 - 15 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۳۱۸۵
قاضی فدرال کالیفرنیا روز شنبه در حکمی اعلام کرد که دولت ترامپ باید بازداشت کودکان مهاجر در هتل‌ها را پیش از اخراج آن‌ها متوقف کند.

-دالی گی، قاضی فدرال کالیفرنیا روز شنبه در حکمی ضمن اعلام این که بازداشت کودکان مهاجر موجب نقض «حمایت‌های بنیادی بشردوستانه» می‌شود، دستور داد که دولت ترامپ باید بازداشت کودکان مهاجر در هتل‌ها را قبل از اخراج آنان متوقف کند و آژانس‌های مرزی نیز مستقر کردن کودکان مهاجر در هتل‌ها را تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) متوقف و کودکانی را که در هتل‌ها نیز مستقر هستند، خارج کنند.

این قاضی همچنین ادعای دولت ترامپ در خصوص آن‌که هتل‌ها محل امنی برای نگهداری کودکان در برابر شیوع ویروس کروناست را رد کرد.

طبق حکمی که قاضی فدرال کالیفرنیا صادر کرده است، دولت باید اعزام کودکان مهاجر به پناهگاه‌های دارای مجوز وزارت بهداشت را که دارای خدمات قانونی و آموزش است، از سر بگیرد.

همچنین بعد از حکم قاضی کالیفرنیا، وکلای مهاجران می‌توانند قبل از اخراج به کودکان دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که دولت ترامپ از ماه مارس (خرداد) تا به اکنون صدها کودک مهاجر را پیش از اخراج از کشور در هتل‌های تگزاس و آریزونا مستقر کرده است.

نامناسب بودن محل اسقرار این کودکان و محروم شدن آن‌ها از مراقبت‌های والدینشان در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، جان صد‌ها کودک مهاجر را تهدید می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *