ریاست‌اجراییه افغانستان: سخن‌گوی وزارت خارجه به کارش ادامه می‌دهد

14:26 - 15 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۶۲۸۸
ریاست‌اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش به برکناری سخن‌گوی وزارت خارجه از سوی رییس‌جمهور اعلام کرد: «صبغت‌ احمدی» تا نهایی شدن نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری، به کارش به عنوان سخن‌گوی وزارت خارجه ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل ، ریاست‌اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش به برکناری سخن‌گوی وزارت خارجه از سوی رییس‌جمهور اعلام کرد: «صبغت‌ احمدی» تا نهایی شدن نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری، به کارش به عنوان سخن‌گوی وزارت خارجه ادامه می‌دهد.

ریاست‌اجراییه در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتصابات در این موقع تنها می‌تواند با انتخابات مرتبط دانست.

ریاست‌اجراییه اضافه کرد: موضوعات مربوط به سیاست خارجی و دیدگاه دولت افغانستان در این موارد مهم، نیازمند بحث و توافق در بالاترین سطح حکومت می‌باشد تا تمام بخش‌های حکومت از یک دیدگاه واحد برخوردار باشند و با صدای واحد صحبت نمایند.

ارگ ریاست‌جمهوری روز گذشته اعلام کرد: صبغت احمدی بدلیل اظهارات «غیر مسؤولانه» اخیر خود دربارۀ سفر طالبان به پاکستان از سمت سخن‌گویی وزارت خارجه برکنار شده‌است.

در پی سفر اخیر هیئت طالبان به پاکستان، صبغت احمدی گفت که وزارت خارجه از تلاش‌های پاکستان برای صلح افغانستان و میزبانی از این گروه استقبال می‌کند.

این در حالی بود که پیش از آن، ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان میزبانی پاکستان از طالبان را انتقاد کرده و گفته بود که این کار خلاف تمام اصول میان دو کشور است.

روز گذشته، ادریس زمان، معاون سیاسی وزارت خارجه نیز اعلام کرد که سخنان احمدی، نه به نمایندگی از وزارت خارجه که اظهارات شخصی خودش بوده‌است.

چند هفته پیش، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، حکم رییس‌جمهور غنی مبنی بر بررسی اتهام‌های «استخدام‌ها براساس روابط در وزارت خارجه» را تعلیق کرد.

این اختلافات در حالی از زیرپوست نحیف دولت وحدت ملی نمایان می شود که قرار است دو هفته دیگر نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *