مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله امینیان برگزار می‌شود

10:03 - 22 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۲۰۸
خبرگزاری میزان: مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله امینیان 23 خرداد با سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر آقا سید‌جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود.
مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله امینیان برگزار می‌شود

به گزارش‌، مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله محمدعلی امینیان ساعت 6 عصر 23 خرداد با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر آقا سید‌جلال‌الدین اشرف آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

آیت‌الله امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید آستانه‌اشرفیه روز گذشته در میان حزن و اندوه مردم شهیدپرور آستانه‌اشرفیه در صحن حرم سید‌جلال‌الدین اشرف به خاک سپرده شد.

آیت‌الله امینیان در سال 1305 شمسى در روستاى فتیده از توابع لنگرود در خانواده‌اى متدین و مذهبى به دنیا آمد و در اوایل سال 1323 شمسى براى تحصیل علوم دینى به شهر مقدس قم رفت و در درس حضرت امام خمینى (ره) حاضر و از مکتب انقلابى و اخلاقى ایشان بهره‌مند می‌شد.

این عالم ربانی پس از اوج‌گیرى مبارزات مردمى در سال‌هاى 1356 و 57 در به صحنه آوردن مردم روستاى فتیده و گرم کردن تظاهرات مردمى در لنگرود فعالیت زیادى داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی چندین مسئولیت را به‌عهده گرفته بود.

آیت‌الله امینیان چهار دوره به عنوان یکی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بود و از سال 63 امامت جمعه شهر آستانه‌اشرفیه را به‌عهده داشت.

آیت‌الله امینیان از باران صدیق امام خمینی (ره) و تابع امر رهبر معظم انقلاب بود و همواره در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پیشگام و منشأ بسیاری از خیرات بود به طوری که تمام اموال و دارایی‌های خود را در زمان حیاتش وقف امام زمان (عج) کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *