رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ظرفیت پذیرش 3 هزار نفری دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته/ مهلت ثبت‌نام تا دهم خرداد

13:38 - 05 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۷۴۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته تا یکشنبه دهم خرداد است، گفت: تاکنون 9 هزار و 896 داوطلب ثبت نام کردند، این در حالی است که ظرفیت پذیرش در 3 هزار و 603 کدرشته محل در مجموع 210 هزار و 823 نفر است.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 94 اظهار کرد: نام‌نویسی برای پذیرش دانشجو در 71 کدرشته امتحانی منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از یکشنبه سوم خرداد آغاز شده است و تا یکشنبه دهم خرداد ادامه دارد.

وی با بیان این مطلب که از 71 کدرشته امتحانی، پذیرش در 25 کدرشته از طریق آزمون و 46 کدرشته تنها بر اساس سوابق تحصیلی( بدون آزمون) صورت می‌گیرد، تصریح کرد: فهرست این کدرشته‌ها در اطلاعیه منتشره این سازمان و دفترچه ثبت‌نام مشخص شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این مطلب که تا ساعت هشت صبح امروز؛ سه‌شنبه پنجم خرداد تعداد 9 هزار و 896 نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند، اذعان کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و تمام داوطلبان متقاضی ثبت‌نام ضرورت دارد در این مهلت پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک همچنین اطلاعات موردنیاز به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت‌نام برای شرکت در آزمون اقدام کنند.

توکلی با اشاره به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته از میان کدرشته‌ محل‌های انتخابی در این آزمون در یک مرحله انجام می‌شود، مطرح کرد: داوطلبان باید همزمان با ثبت‌نام نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از میان کد رشته امتحانی انتخابی اقدام و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه این آزمون خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت 20 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام اقدام کنند. چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باشد، لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت چهار تومان دیگر نیز اقدام کنند.

توکلی در خاتمه با بیان این مطلب که زمان برگزاری آزمون برای رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها از طریق آزمون صورت می‌گیرد، افزود: درعصر روز جمعه 16 مرداد ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود. ظرفیت پذیرش در 3 هزار و 603 کدرشته محل در مجموع 210 هزار و 823 نفر است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *