نیمی از "روس ها" مخالف سیاست های دولت هستند

8:02 - 21 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۰۵۴۲
مرکز نظرسنجی لوادا سنتر که در روسیه به دلیل گرفتن کمک های مالی از بیرون، عامل خارجی شناخته می شود مدعی شده است که 45 درصد از روس ها معتقدند که کشور در مسیر درستی برای توسعه قرار ندارد و سیاست های دولتمردان در این مسیر درست نیست.

به گزارش گروه بین الملل ، نتایج نظرسنجی مرکز لوادا سنتر که از شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا منتشر شد نشان می دهد تعداد روس های مخالف با برنامه های دولت به بالاترین حد در 12 سال اخیر رسیده است.
42 درصد پاسخ دهندگان گفتند که سیاست های دولت روسیه را می پسندند و 13 درصد پاسخ به چنین پرسشی را دشوار خواندند.

این نظرسنجی از 25 تا 31 ماه ژانویه (یک هفته اخیر) در 52 استان و جمهوری برگزار شد و در آن یک هزار و 600 روس 18 سال به بالا شرکت کردند.

رسانه روسی با اشاره به نتایج نظرسنجی لواداسنتر خاطرنشان کرد شمار افرادی که به درست بودن سیاست های دولت روسیه شک دارند از 28 درصد در سال گذشته به 45 درصد افزایش یافته است.

در گزارش آمده است: آخرین بار در سال 2006 شمار مخالفان سیاست های دولت روسیه به بالاترین حد رسید و در آن زمان 48 درصد پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی گفتند که روسیه در مسیر صحیح حرکت نمی کند.
تبدیل شدن روسیه به یک قدرت بزرگ جهانی، تثبیت اوضاع در قفقاز شمالی، جلوگیری از فروپاشی روسیه و افزایش مستمری بازنشستگی و دستمزدها و حرکت این کشور در مسیر اصلاحات از جمله نقاط قوت دولت روسیه در این نظرسنجی بوده است.

عدم موفقیت در توزیع عادلانه ثروت و بازگرداندن منابع مالی مردم که در دهه 90 میلادی از دست دادند نقاط ضعف دولت روسیه در این نظرسنجی خوانده شده است.

علاوه بر آن، دولت روسیه نتوانسته است شرایط برای رشد کافی دستمزدها، مستمری بازنشستگی و کمک هزینه دانشجویان را فراهم کند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *