اسناد اراضی کشاورزی ۵ روستا و مسکن مهر شهرستان گرمسار به مالکان واگذار شد/ رسیدگی به مشکلات ثبتی ۳۰ نفر در مسجد جامع گرمسار

14:25 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۱۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اسناد اراضی کشاورزی ۵ روستا و مسکن مهر شهرستان گرمسار به مالکان واگذار شد/ رسیدگی به مشکلات ثبتی ۳۰ نفر در مسجد جامع گرمسار
رئیس سازمان ثبت گفت: اسناد مالکیت اراضی کشاورزی روستا‌های محمد آباد، ارجلان، محمودآباد، کهک و یاتری سفلی و اسناد مالکیت مسکن مهر شهرستان گرمسار به مالکان واگذار شد.

خبرگزاری میزان - در ادامه سفر استانی حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان سمنان آیین اهدای اسناد مالکیت اراضی کشاورزی روستا‌های محمد آباد، ارجلان، محمودآباد، کهک و یاتری سفلی و اسناد مالکیت مسکن مهر شهرستان گرمسار در فرمانداری گرمسار برگزار شد.

در این مراسم ۲۲۰ قطعه سند اراضی کشاورزی به مساحت ۴۵۰ هکتار نیز به تعدادی از مردم به نمایندگی از اهالی و مالکین روستای «یاتری سفلی» واگذار شد.

شهرستان گرمسار دارای مساحتی بالغ بر ۴۱۱ هزار هکتار است که ۳۸۰ هزار هکتار اراضی ملی و ۱۷ هزارو ۲۲۰ هکتار از این مساحت مربوط به اراضی کشاورزی است و با صدور این اسناد تاکنون ۵۳ درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان تثبیت و حدنگاری شده است.

با حضور رئیس سازمان ثبت در گرمسار همچنین پس از رفع مشکلات مالکیتی مسکن مهر این شهرستان که مدت زیادی بلاتکلیف مانده بود با پای کار آوردن دستگاه‌های متولی و تلاش ثبت استان، مالکیت این املاک تثبیت و امروز اسناد آن‌ها توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واگذار شد.

در مجموع تاکنون بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان سمنان حدنگاری و صاحب سند شده است که در ۴ شهرستان این استان حدنگاری اراضی کشاورزی به طور ۱۰۰ درصد به انجام رسیده و در مابقی واحد‌های ثبتی استان سمنان بیش از ۵۰ درصد حدنگاری اراضی کشاورزی به اتمام رسیده است.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم اهدای اسناد مالکیت اراضی کشاورزی روستای محمد آباد و اسناد مالکیت مسکن مهر شهرستان گرمسار اظهار کرد: همکاران ثبتی اقدامات بسیار خوبی را در حوزه تثبیت مالکیت‌ها انجام داده‌اند. اسناد اراضی کشاورزی این روستا‌ها در مساحتی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار منجر به صدور سند شده است. 

بابایی گفت: حدنگاری و تثبیت مالکیت در پهنه‌های زراعی و منابع طبیعی باید به صورت ۱۰۰ درصد انجام شود. شعار رئیس قوه قضاییه خدمت‌رسانی به موقع و ارزان است و نمی‌خواهیم برای صدور سند مردم دچار هزینه شوند و به همین منظور از شرکت‌های طرف قرارداد برای تصویربرداری و مستند سازی استفاده می‌کنیم تا برای مردم هیچ هزینه‌ای نداشته باشد. صدور سند رسمی باید رایگان و یا با حداقل هزینه‌ها باشد تا مردم استقبال کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در بحث صدور اسناد کشاورزی بیش از ۵۴ درصد از اراضی کشاورزی کشور تا به امروز دارای سند شده است و امیدوارم در سال آینده بحث تثبیت و صدور اسناد کشاورزی را به طور کامل به اتمام برسانیم، همانطور که در بحث منابع طبیعی و ملی این کار انجام شد و بیش از ۱۳۵ میلیون هکتار از منابع طبیعی تثبیت و دارای سند هستند.

سید مهدی میرنظامی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در این مراسم گزارشی از اقدامات جهادی ثبت استان در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی ارائه داد.

گفتنی است در این مراسم، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پی درخواست فرماندار و منتخب مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث ساختمان مناسب برای اداره ثبت این شهرستان، دستور احداث ساختمان جدید این واحد ثبتی را صادر کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مشکلات ثبتی ۳۰ نفر از مردم نمازگزار در مسجد جامع گرمسار رسیدگی کرد

رئیس سازمان ثبت در ادامه با حضور در مسجد جامع گرمسار پس از اقامه نماز ظهر و عصر با بیش از ۳۰ نفر از مردم و نمازگزاران مسجد دیدار و به درخواست‌های ثبتی و قضایی آن‌ها رسیدگی کرد.

اسناد اراضی کشاورزی ۵ روستا و مسکن مهر شهرستان گرمسار به مالکان واگذار شد/ رسیدگی به مشکلات ثبتی ۳۰ نفر در مسجد جامع گرمسار

در این میز خدمت پس از طرح مسائل و مشکلات از سوی مردم، بابایی دستورات مقتضی را صادر و نسبت به برخی مسائل به مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان دستور داد پیگیری‌های ویژه را به عمل آورده و گزارشات مربوطه را ارسال کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سفر استانی خود به سمنان با نماینده، ولی فقیه و استاندار دیدار و در شورای عالی قضایی استان حاضر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *