معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین: قانون جامع حدنگاری در بانک اطلاعاتی کاداستر استان رشد بیش از ۷۳ درصدی داشته است

18:52 - 30 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۱۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین: قانون جامع حدنگاری در بانک اطلاعاتی کاداستر استان رشد بیش از ۷۳ درصدی داشته است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از رشد ۷۳.۵ درصدی پیشرفت قانون جامع حدنگاری در بانک اطلاعاتی کاداستر استان در تمامی حوزه‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته ۴ هزار جلد سند رسمی در استان صادر شده است.

خبرگزاری میزان - علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در اولین جلسه کارگروه اجرای کامل و بهینه طرح حدنگار محمدیه اظهار کرد: اجرای طرح حدنگار و سنددار شدن اراضی و املاک، موجب کاهش دعاوی حقوقی، کیفری در محاکم قضایی و پیشگیری از فساد می‌شود.

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت قانونی، اشخاص فاقد اسناد کاداستری و دارندگان اسناد دفترچه‌ای از خدمات ثبتی محروم می‌شوند. 

فولیان از رشد ۷۳.۵ درصدی پیشرفت قانون جامع حدنگاری در بانک اطلاعاتی کاداستر استان در تمامی حوزه‌ها خبر داد و گفت: در زمینه ثبت و صدور اسناد مالکیت حدنگاری در اراضی کشاورزی و باغی ۶۴ درصد، بافت روستایی ۳۹ درصد، مناطق شهری ۵۲ درصد صورت گرفته و ۱۰۰ درصد سند‌های دفترچه‌ای دستگاه‌های اجرایی به سند رسمی تبدیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۴ هزار جلد سند رسمی مطابق قانون تعیین تکلیف در سال گذشته در استان صادر شده است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *