جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در کشور است

12:50 - 14 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۳۰۹
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در کشور است
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری در سرکره استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در کشور است.

 

خبرگزاری میزان - به گزارش ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی، فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، سیدمحمد هاشمی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری روستایی در سرکره استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر برگزاری این جشنواره را یک شجره طیبه و نهال مبارک در روستای سرکره دشتستان دانست و اظهارکرد: ۲۹ فروردین امسال نخستین اختتامیه ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم با شرکت گروه‌های سرود و نمایش روستایی استان‌های مختلف کشور در روستای کردر رضوی میناب با یک عشق آسمانی به امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.وی گفت: براساس برنامه ریزی در سال بعد جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود که این شعاع ایمانی و حبی به امام رضا (ع) در همه مراکز مختلف روستایی کشور خود را نشان دهد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی را سبب توسعه و تعمیق آن در نقاط مختلف دانست و تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار جشنواره ملی روستایی و عشایری، در روستای کردر رضوی میناب هرمزگان آغاز به کار کرد و بخش دیگر از این جشنواره در روستای سرکره دشتستان استان بوشهر اجرا شد.
وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی در سال بعد جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود که این شعاع ایمانی و حبی به امام رضا (ع) در همه مراکز مختلف روستایی کشور خود را نشان دهد.

هاشمی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: این جشنواره مبارک و نورانی بیست و یکمین دوره خودش را طی می‌کند در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره در میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال این جشنواره نه تنها به‌صورت معمول خودش برگزار شد بلکه هم از جهت مردمی بودن و توسعه کار و هم از جهت عمق فنی و کارشناسی الحمدلله بسیار رشد کرده بود.
هاشمی با اشاره به ایجاد جوانه‌های دیگر این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری رضوی جوانه‌های دیگر زده که جشنواره فیلم دینی رضوان از آن جمله است و اختتامیه این جشنواره آبان ماه امسال برگزار می‌شود.
وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام که امسال بیست و یکمین آن برگزار شده است گفت: از خدمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دیگر دست‌اندرکاران اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر قدردانی می‌شود.
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر که با اجرای خلاقانه و پر انرژی استاد سعید نوذری برگزار شد در بخش‌های «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» در روستای سرکره دشتستان با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *