"پشت پرده" بازگشت شفیعی جم به تلویزیون

19:03 - 28 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۷۸۹
سریال یزدی «پشت پرده» اثر مشترک شبکه دو سیما و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به زودی از اول خرداد ماه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۱۵ به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

خبرگزاری میزان - سریال «پشت پرده» به کارگردانی حاجی غلامی و تهیه کنندگی مصطفی رضوانی و حضور جمعی از بازیگران یزدی و ملی تولید شده است. 

این اثر فاخر و یزدی، کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت با همکاری شبکه دو سیما، دارای سناریوی خوبی است که با رویکرد معرفی سبک زندگی، فرهنگ و هویت یزدی‌ها را بسیار خوب توصیف کرده است.

هدف‌گذاری اصلی این سریال، پرداختن به موضوع فرزندآوری و بحران کاهش جمعیت است و در این سریال تلاش شده مخاطب با مسئله فرزندآوری درگیر شود.

این سریال داستان و چالش دو خانواده است که یکی برای انجام عمل آی وی اف و دیگری برای یک سفر تفریحی در ایام نوروز به یزد سفر کرده اند. خانواده معلم، نماینده قشر معلم‌هاست و در مسیر ایفای نقش‌های خود به موضوعاتی نظیر عدالت آموزشی، مسائل معلمان و نقش معلم در چرخه حکمرانی می‌پردازد.

غیر از سریال‌های تاریخی، بیشتر مجموعه‌های تلویزیونی در تهران روایت می‌شوند، ولی «پشت پرده» تلاشی است برای روایت قصه زندگی امروز، در اتمسفری متفاوت از آنچه تاکنون مخاطبان شبکه‌های سراسری بیننده آن بوده‌اند. به همین خاطر در داستان این سریال، موقعیت شهر یزد و تقابل دو فرهنگ اصیل ایرانی و فرهنگ امروزی شده شهری را شاهد هستیم؛ یک خانواده تهرانی و یک خانواده یزدی که هر کدام سنت‌ها و آداب خود را در این سریال نمایندگی می‌کنند.

در خلال داستان‌ها به موضوعات مختلف اجتماعی نیز اشاره شده و با توجه به اینکه سریال کمدی و دارای طنز موقعیت است، می‌توان به سوژه‌های روز پرداخت و با آن موضوعات شوخی کرد.

مجموعه سریال از نظر امکانی که به نهضت سازمان تبلیغات اسلامی می‌دهد، دو بخش جدی دارد؛ یکی توجه به ظرفیت استان‌هاست به نحوی که تمامی عوامل پشت دوربین یزدی و بازیگران هم اغلب بومی هستند.

بازیگران این سریالِ تولید مرکز هنری رسانه‌ای نهضت عبارتند از رضا شفیعی جم، مریم کاویانی، جواد خواجی و برخی از بازیگران استانی یزد.

سریال  ۲۸ قسمت «پشت پرده» به زودی از اول خرداد ماه سال جاری شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۲۱:۱۵ با به تصویر کشیدن آداب و رسوم و فرهنگ یزدی‌ها به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *