یورش پلیس آمریکا به تجمعات دانشجویی؛ حامیان فلسطین بازداشت شدند

12:46 - 04 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۵۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یورش پلیس آمریکا به تجمعات دانشجویی؛ حامیان فلسطین بازداشت شدند
پلیس آمریکا در ادامه سرکوب تجمعات حمایت از فلسطین به دانشگاه‌های مختلف یورش برده و تعدادی از دانشجویان را بازداشت کرده است.

خبرگزاری میزان - پس از دستگیری‌های دسته‌جمعی در دانشگاه کلمبیا، تظاهرات حامیان فلسطین، دانشگاه‌های سراسر آمریکا را فرا گرفته است.

تظاهرات گسترده حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛ پلیس به دانشگاه کلمبیا یورش برد

دانشگاه کلمبیا کلاس‌های حضوری را لغو کرد و پلیس ده‌ها دانشجو را در دانشگاه‌های نیویورک و ییل دستگیر کرد، زیرا تنش‌ها بر سر جنگ غزه همچنان در دانشگاه‌های آمریکا افزایش می‌یابد.

تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا/ پلیس به دانشگاه کلمبیا یورش

پیش از این بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان حامی فلسطین که در محوطه این دانشگاه تحصن کرده بودند، دستگیر شدند و در پی این اقدام پلیس آمریکا در این دانشگاه، تحصن‌های مشابهی در دانشگاه‌های سراسر این کشور شکل گرفت.

در دانشگاه نیویورک، تحصنی که از سوی دانشجویان برپا شده بود، به صد‌ها معترض رسید و مدیریت این دانشگاه اعلام کرد که به تجمع‌کنندگان هشدار داده است تا آنجا را ترک کنند.

در نهایت نیرو‌های پلیس وارد این دانشگاه شده و تعدادی از دانشجویان را بازداشت کردند.

تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا/ پلیس به دانشگاه کلمبیا یورش

تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا ادامه دارد، جایی که در‌های محوطه دانشگاه به روی افراد بدون مدرک بسته شده و اعتراضات در محوطه دانشگاه و خارج از آن آغاز شده است.

با ادامه اعتراضات در دانشگاه کلمبیا، تدابیر امنیتی شدید در این دانشگاه برقرار شده و نیرو‌های پلیس به‌طور گسترده در اطراف دانشگاه مستقر شده‌اند.

مدیریت دانشگاه کلمبیا اقدام به برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی کرده و «مینوش شفیق»، رئیس این دانشگاه، هدف از این اقدام را کاهش تنش در دانشگاه عنوان کرده است.

نمایندگان جمهوری‌خواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا از شفیق خواستند استعفا دهد و در نامه‌ای اعلام کردند که او در روز‌های اخیر «نتوانسته است محیط آموزشی امنی را فراهم کند.»

در همین حال کمیته همبستگی فلسطین در دانشگاه هاروارد گزارش داد که مدیریت دانشگاه، گروه آن‌ها را تعلیق کرده است؛ در اطلاعیه تعلیق ارائه شده از سوی سازمان دانشجویی، دانشگاه نوشته است: تظاهرات اخیر این گروه، خط مشی دانشگاه را نقض کرده است.

تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا/ پلیس به دانشگاه کلمبیا یورش

این گروه در بیانیه‌ای نوشت: دانشگاه هاروارد بار‌ها به ما نشان داده که فلسطین همچنان از آزادی بیان مستثنی است.

در همین حال دانشجویان دانشگاه ییل در حمایت از مردم غزه و دانشجویان دانشگاه کلمبیا دست به تحصن زدند؛ این اقدام با واکنش پلیس مواجه شد.

نیرو‌های پلیس با یورش به این دانشگاه اقدام به بازداشت معترضان کرده و تجمع را سرکوب کردند.

پیتر سالوی، رئیس دانشگاه ییل، پیش از این در بیانیه‌ای گفت که مقامات دانشگاه چندین بار در مورد سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دانشگاه، از جمله در مورد سخنرانی و اجازه دسترسی به فضا‌های دانشگاه، با دانشجویان معترض صحبت کرده‌اند.

دانشجویان معترض برای بیش از ۳۰ ساعت در محوطه جنوبی دانشگاه کلمبیا تحصن کرده و از دانشگاه خواستند وجوه خود را از شرکت‌های صهیونیستی، یعنی شرکت‌هایی که به تلاش‌های جنگی این رژیم کمک می‌کنند، خارج کند.

تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا/ پلیس به دانشگاه کلمبیا یورش

اعتراضات علیه جنگ غزه از کلمبیا و ییل به سایر دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافته و مقامات همچنان برای خنثی کردن تظاهرات تلاش می‌کنند.

تحصن‌های مشابهی در برکلی، دانشگاه ام‌آی‌تی و سایر دانشگاه‌های برتر در سراسر آمریکا شکل گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *