دیوان لاهه شکایت نیکاراگوئه را علیه آلمان رد کرد

17:14 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۸۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دیوان لاهه شکایت نیکاراگوئه را علیه آلمان رد کرد
دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده شکایت نیگاراگوئه علیه آلمان به اتهام همدستی در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، از صدور حکم موقت خودداری کرد.

خبرگزاری میزان – دیوان دادگستری بین‌المللی در نشست امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) رای خود را در پرونده شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام مشارکت در نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه صادر کرد.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری در نشست صدور رای گفت: دیوان تشخیص می‌دهد که هیچ اختیاری برای اعمال اقدامات موقت ندارد.

وی بیان کرد: شرایط برای دادگاه مناسب نیست تا اقدامات قضایی را اعمال کند.

رئیس دیوان دادگستری بین‌المللی در ادامه از وضعیت فاجعه‌بار زندگی در غزه ابراز نگرانی کرد.

دیوان بین المللی دادگستری در رای خود اعلام کرد ما هیچ صلاحیتی برای اعمال تدابیر موقت در مورد صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل نداریم.

 رئیس تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: پرونده صادرات تسلیحات به اسرائیل علیه آلمان هنوز در مراحل اولیه است.

عضو تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان لاهه نیز تاکید کرد: آلمان با ارسال سلاح به اسرائیل از دیدگاه ما قوانین بین‌المللی را نقض کرد.

از سویی دیگر، وزارت خارجه آلمان ضمن استقبال از تصمیم دیوان لاهه درباره اتخاذ نکردن تدابیر اضطراری علیه صادرات تسلیحات این کشور به رژیم صهیونیستی، مدعی شد: ما طرف درگیری در خاورمیانه نیستیم، ما به راه حل دو دولتی متعهد هستیم و فورا تلاش می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که کمک ها به ساکنان غزه می‌رسد.

نیکاراگوئه پیش از این شکایتی را علیه دولت آلمان در دیوان بین‎المللی دادگستری تنظیم کرده و برلین را متهم به تسهیل نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه کرده بود.

جلسه ۲ روزه بررسی این شکایت در دیوان لاهه، فروردین ماه گذشته برگزار شد.

در این شکایت تاکید شده که آلمان با ارسال تجهیزات نظامی و کاهش بودجه آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) که حمایت اساسی از مردم غزه را فراهم می‌کند، انجام نسل‌کشی را تسهیل می‌کند.

نیکاراگوئه پیش‌تر نیز از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته بود تا دستور اقدام‌های اضطراری را علیه آلمان صادر کند تا کمک مالی این کشور به رژیم صهیونیستی متوقف و کمک برلین به آنروا از سر گرفته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *