جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه

7:45 - 04 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۴۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان‌های الشفا و ناصر نشانه دیگری از روند نظام‌مند و عمدی رژیم صهیونیستی در پا‌ک‌سازی قومی نوار غزه است.

خبرگزاری میزان - به‎تازگی یک گور دسته‌جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه از سوی کارکنان وزارت بهداشت فلسطین و نیرو‌های دفاع مدنی کشف شد.

شبکه الجزیره نیز با انتشار ویدیویی گزارش داد که ۹ جسد به‌تازگی در خارج از این بیمارستان واقع در غرب غزه قبل از توقف عملیات حفاری از سوی مقامات بهداشتی به دلیل نگرانی در مورد هدف قرار گرفتن به وسیله پهپاد‌های صهیونیست، کشف شد.

 

 

اجساد کشف شده به‌طور کامل تجزیه نشده بودند و این نشان می‌دهد کشتار‌ها به‌تازگی از سوی نیرو‌های متجاوز صهیونیست اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد که تعدادی از آن‌ها بیماران جان‎باخته بیمارستان بوده‌اند که باند‌ها و برش‌های پزشکی کشف شده روی اجساد این امر را نشان می‌دهد.

بستگانی که این اجساد را شناسایی کردند تأیید می‌کنند که برخی از آن‌ها بیماران بستری در بیمارستان بودند.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا؛ ۴۰۰ نفر قتل‌عام شدند

 

قتل‌عام ۴۰۰ فلسطینی در بیمارستان الشفا

در همین حال دفتر رسانه‌های دولتی غزه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی ۴۰۰ فلسطینی را در بیمارستان الشفا شهر غزه قتل‎عام کرده است.

 

 

اسماعیل الثوابته، مدیر دفتر اطلاع‎رسانی غزه با تایید کشف این اجساد قربانیان، گفت: برخی از آن‌ها بیمارانی هستند که در بیمارستان تحت مداوا قرار داشتند و برخی از اجساد هنوز تجهیزات پزشکی به آن‌ها متصل بوده است.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا؛ ۴۰۰ نفر قتل‌عام شدند

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از نهاد‌های مربوطه درخواست کرد تا بیمارستان‌های صحرایی را در شهر غزه و شمال غزه ایجاد کنند تا در پی از کار افتادن بیمارستان الشفا و بسیاری از بیمارستان‌های دیگر از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، خدمات درمانی به مردم ارائه شود.

رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح برجای گذاشته که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند و ویرانی و قحطی گسترده جان کودکان و سالمندان را گرفته است.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا؛ ۴۰۰ نفر قتل‌عام شدند

 

فعالان حقوق بشری در رسانه‌های اجتماعی کلیپ‌های ویدیویی را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان‌دهنده دفن اجساد متعدد در زیر موانع خاکی در محوطه بیمارستان است.

معتصم صلاح، پزشک بیمارستان الشفا می‌گوید که این بیمارستان پس از محاصره رژیم صهیونیستی کاملا از کار افتاده و در حال حاضر ازسرگیری کار در داخل آن دشوار است.

 

 

به گفته وی، ارتش رژیم صهیونیستی تمامی تجهیزات پزشکی مجموعه بیمارستان از جمله اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت‌های ویژه، تمامی بخش‌های تخصصی و یخچال‌های سردخانه را منهدم کرده و سوزانده است.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا؛ ۴۰۰ نفر قتل‌عام شدند

 

مجتمع الشفا بزرگ‌ترین موسسه بهداشتی دولتی وابسته به وزارت بهداشت فلسیطین است که خدمات پزشکی را در نوار غزه ارائه می‌کند؛ از ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)، ارتش رژیم صهیونیستی یک محاصره دو هفته‌ای در الشفا انجام داده و در نهایت این بیمارستان را به آتش کشید.

کشف گور دسته‎جمعی در بیت لاهیا

الجزیره همچنین در گزارشی نوشت که ۲ گور دسته‌جمعی از سوی وزارت بهداشت و نیرو‌های دفاع مدنی در شمال نوار غزه کشف شد؛ نخستین مورد در بیمارستان الشفا و دومین گور دسته‌جمعی در بیت لاهیا کشف شد.

اسماعیل الغول، خبرنگار الجزیره، که از بیمارستان الشفا گزارش می‌دهد، گفت که ۹ جسد قبل از توقف حفاری پیدا شد.

 

 

در بیت لاهیا، شمال نوار غزه، گور دسته‌جمعی دیگری حاوی حدود ۲۰ جسد تجزیه شده کشف شد.

ساکنان، می‌گویند که اجساد متعلق به خانواده العساف است که در جریان تهاجم نیرو‌های نظامی صهیونیست به این منطقه حدود ۴ ماه پیش به شهادت رسیدند.

در همین حال ساکنان غزه و خدمه پزشکی به سی‌ان‌ان گفتند که ۱۵ جسد پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، از اطراف بیمارستان الشفا پیدا شد.

کارکنان بهداشتی و ساکنان شمال غزه یادآور شدند که نظامیان صهیونیست صد‌ها فلسطینی را به شهادت رساندند و اجساد آن‌ها را طی دو هفته محاصره این مجتمع ترک کردند.

بلایی که رژیم صهیونیستی بر سر بیمارستان ناصر آورد

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، حملات نظامی خود را در شهر خان‌یونس، به عنوان دومین شهر بزرگ این باریکه، از روز ۳ دسامبر گذشته (۱۳ آذر ۱۴۰۲) آغاز کرد.

 

 

این حملات با هداف اد‌عایی «آزاد کردن افراد بازداشت شده» آغاز شد، اما مانند دیگر مناطق غزه، عملا غیرنظامیان هدف قرار گرفتند.

در نهایت و پس از ۴ ماه حملات ویرانگر، روز ۷ آوریل (۱۹ فروردین)، ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که یگان ۹۸ این رژیم در خان‌یونس ماموریت خود را به پایان رسانده و در حال ترک غزه به منظور «بازیابی و آماده‌سازی» برای حملات آتی است.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌های الشفا و ناصر؛ گورهای دسته‌جمعی با صدها جسد پیدا شدند

 

رژیم صهیونیستی مناطق مختلف این شهر را هدف حملات ویرانگر خود قرار داد و بسیاری از شهروندان آن را به شهادت رسانده و یا مجروح کرد و بسیاری دیگر مجبور به ترک منازل خود شدند.

یکی از مکان‌هایی که طی این مدت هدف حملات گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفت، بیمارستان ناصر بود که علاوه بر بیماران بسیاری از افراد آواره را در خود جای داده بود.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌های الشفا و ناصر؛ گورهای دسته‌جمعی با صدها جسد پیدا شدند

 

خبرهای منتشر شده در طول این ۴ ماه، بخش‌هایی از حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی را در این منطقه منعکس کردند، اما با عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از خان‌یونس و ورود شهروندان و خبرنگاران، مقیاس واقعی ویرانی این شهر آشکار شد.

 

 

روایت خبرنگاران رسانه‌های مختلف و شهروندانی که به خان‌یونس بازگشتند، حاکی از آن است که به جز ویرانی، چیزی از این شهر باقی نمانده است.

در ادامه تلاش‌ها برای خارج کردن اجساد از زیر آور در این شهر، تیم‌های دفاع غیرنظامی وارد بیمارستان ناصر شدند.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌های الشفا و ناصر؛ گورهای دسته‌جمعی با صدها جسد پیدا شدند

 

گور‌های دسته جمعی در محوطه این بیمارستان کشف شد و براساس گزارش منابع پزشکی، ۲۸۳ جسد از این گورهای دسته جمعی خارج شده است.

سخنگوی دفاع غیرنظامی غزه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: ما آثار شکنجه را بر روی اجساد شهدا و سرقت اعضای بدن تعدادی از آن‌ها را مشاهده کردیم.

 

 

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که صد‌ها جسد در این گور دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر دفن شده‌اند که تاکنون اجساد بیش از ۲۸۰ نفر خارج شده است.

 

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌های الشفا و ناصر؛ گورهای دسته‌جمعی با صدها جسد پیدا شدند

 

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی غزه، گفت: انتظار داریم ۷۰۰ جسد را که رژیم صهیونیستی در گور دسته جمعی محوطه بیمارستان ناصر دفن کرده، پیدا کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *