مرگ ۶ زندانی در یکی از زندان‌های آمریکا طی یک ماه

10:01 - 10 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۰۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۶ زندانی در یکی از زندان‌های آمریکا طی یک ماه
داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که طی یک ماه ۶ زندانی در زندان مرکزی ایالت جورجیا در آمریکا جان خود را از دست داده‎اند.

خبرگزاری میزان - هفته‌های پایانی ماه دسامبر، ۲ زندانی در زندان مرکزی ایالت جورجیا در آمریکا با ضربات چاقو کشته شدند و با قتل این ۲ نفر، مجموع مرگ در زندان‌های این ایالت در یک ماه به ۶ نفر رسید.

طبق داده‌های وزارت زندان‌های جورجیا، سال ۲۰۲۳ خشونت‎آمیزترین سال در زندان‌های این ایالت از زمان پیش از همه‌گیری کرونا بوده است.

پاسخگو نبودن اداره زندان‌های جورجیا

مدیر یک نهاد حقوق بشری در ایالت جورجیا در این باره می‌گوید: بیشتر اوقات وقتی کسی در زندان می‌میرد، بستگان آن‌ها در تاریکی کامل از آنچه واقعا برای عزیزشان رخ داده است رها می‌شوند؛ بنابراین بسیاری از سوالات درباره مرگ زندانیان در زندان‌های این ایالت از سوی مقامات اداره زندان‌ها و پلیس پاسخ داده نمی‌شود.

مرگ ۶ زندانی در زندان مرکزی جورجیا در یک ماه

رسانه‌ها و نهاد‌های حقوق بشری از درخواست سوابق باز استفاده و سعی می‌کنند تا گزارش‌های رویداد وزارت زندان‌های جورجیا را به‌طور دقیق از آنچه اتفاق افتاده است، دریافت کنند.

سپس رسانه‌ها آن اطلاعات را با اعضای خانواده یا بستگن زندانیانی که در زندان‌ها جان خود را از دست داده و یا به قتل می‌رسند، به اشتراک می‌گذارند و به نوعی به آن‌ها اجازه می‌دهند تا با استفاده از این اطلاعات در مسیر اجرای عدالت برای قربانیان حرکت کنند.

کمبود کارکنان عامل اصلی خشونت

گزارش نهاد‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که در زندان‌های ایالت جورجیا به ازای هر ۱۰ زندانی تنها یک نگهبان وجود دارد و این عامل اصلی خشونت است و تاثیر کاملی مرگ زندانیان در زندان‌ها دارد.

علاوه بر این بسیاری از زندانیان در زندان‌های جورجیا از اعضای باند‌های مختلف هستند؛ باند‌هایی وجود دارند که در واقع اکنون این زندان‌ها را به دلیل کمبود کارکنان اداره می‌کنند و این مشکل اصلی در هر زندان ایالتی در جورجیاست.

مرگ ۶ زندانی در زندان مرکزی جورجیا در یک ماه

اداره زندان‌های جورجیا می‌گوید: وقتی درباره خشونت در زندان صحبت می‌کنیم، مهم است که درک کنیم سه‌چهارم افرادی که در زندان‌های جورجیا زندانی هستند مرتکب جرایم خشونت‌آمیز شده‌اند.

برایان راندولف، مدیر موسسه «ائتلاف جورجیا برای حقوق بشر و حقوق مدنی»، درباره قرار دادن سایر زندانیان در کنار مجرمان سابقه‌دار و خشن، گفت: این امر به این معناست که باید زندانیان غیر خشن را از زندان مجرمان خطرناک دور نگه داریم و گزینه‌های متفاوتی برای مجازات آن‌ها ارائه کنیم.

وی افزود: متخلفانی وجود دارند که با اتهامات بسیار بسیار جزئی وارد زندان می‌شوند، زندان‌هایی که مجرمان خطرناک در آن‌ها حضور دارند.

راندولف تاکید کرد: ما باید با این شرایط زندان‌ها مقابله کنیم، این شرایط بسیار وحشتناک است؛ ما همچنین باید ابتدا به مسائل اداری زندان‌ها بپردازیم تا بتوانیم افراد را در زندان زنده نگه داریم، در حال حاضر، زندان‌های جورجیا کارکنان کافی ندارند و من نمی‌دانم آیا قانونی می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *