مخفی‌کاری آمریکا درباره سوءاستفاده و آزار زندانیان

12:24 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۸۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مخفی‌کاری آمریکا درباره سوءاستفاده و آزار زندانیان
مقام‎های محلی نیویورک موارد متعدد سوءاستفاده و آزار زندانیان از سوی کارکنان زندان‌ها را در این ایالت نادیده گرفته و بر آنها سرپوش گذاشته‌اند.

خبرگزاری میزان – داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد بسیاری از کارکنان زندان‌ها در ایالت نیویورک با اتهامات آزار و سوءاستفاده از زندانیان، به کار خود بازمی‌گردند.

موسسه مارشال پراجکت که وضعیت زندان‌های آمریکا را بررسی می‌کند، در گزارشی نوشت: بیش از ۱۰۰ تصمیم داوری به‌دست‌آمده از سازمان زندان‌های ایالتی تجزیه و تحلیل شده است.

جلوگیری از دسترسی زندانیان به غذا، تعیین یک زندانی برای ضرب و شتم از سوی دیگر زندانیان یا متهم کردن آن‌ها به سوءرفتار، از جمله دیگر اتهامات مطرح شده است.

در زندان‌های نیویورک، نگهبانانی که زندانیان را هدف آزار و اقدامات خشونت‎آمیز قرار می‌دهند، به ندرت اخراج می‌شوند.

سوال اساسی این است که چگونه یک «دیوار آبی» در داخل زندان‌های نیویورک از نگهبانان متخلف و آزارگر محافظت می‌کند.

مارشال پراجکت با بررسی داده‌های مربوط به تخلفات در زندان‌های نیویورک ۱۳۶ مورد از افسرانی را شناسایی کرده که به دلیل تخلف و سوءاستفاده از زندانیان از کار برکنار شده و با درخواست تجدید نظر در پرونده‌ها به کار خود بازگشته‌اند.

 

فرهنگ مخفی‌کاری درباره سوءاستفاده و آزار زندانیان در در نیویورک

 

علاوه بر این، مقام‎های زندان‌های نیویورک ۱۷ گزارش درباره تخلف کارکنان زندان‌ها را مخفی نگه‌داشته‌اند.

در تحقیقات ایالتی نقص‌هایی وجود دارد و قضات به تحقیقات مشکل‌دار یا ناقص مانند مصاحبه نکردن با شاهدان کلیدی یا استفاده از تکنیک‌های معیوب اشاره کردند.

از ۱۱۹ موردی که از سوی مارشال پراجکت تعیین شده، قضات تنها اخراج ۳۱ نفر را تایید کرده‌اند.

بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲، قضات از هر ۴ نگهبانی که به دلیل سوءاستفاده از زندانیان یا سرپوش گذاشتن بر آن اخراج شده بودند، ۳ نفر را به شغل خود بازگرداندند و تصمیم‌ها حتی با وجود شواهد قوی علیه آنها، به شدت به نفع نگهبانان زندان بود.

علاوه بر این، تنها ۲ قاضی حدود نیمی از این پرونده‌ها را رسیدگی کرده‌اند؛ بر اساس بررسی سوابق انضباطی، داوران اغلب شهادت زندانیان را غیرقابل اعتماد در نظر می‌گیرند.

 

فرهنگ مخفی‌کاری درباره سوءاستفاده و آزار زندانیان در در نیویورک

 

برایان فیشر، کمیسر سابق اداره زندان‌های نیویورک، می‌گوید: داوری درباره تخلف افسران زندان‌ها یک سیستم دیوانه کننده است که به نفع عموم زندانیان نیست؛ کارمند متخلف باید اخراج شود، نباید از زندانی سوءاستفاده شود، اما با این حال، ما اجازه می‌دهیم این روند ادامه پیدا کند.

جیمز کوپر که حدود ۳۰ سال درباره پرونده‌های نگهبانان زندان نیویورک تصمیم‌گیری کرده است، می‎گوید: این قوانین برای محافظت از مدیریت زندان‌ها نوشته نشده‌اند بلکه برای محافظت از کارمندان طراحی شدند.

نیویورک در عمده موارد هرگز موفق به اخراج نگهبانان متخلف نمی‌شود؛ کارشناسان می‌گویند که این امر به حفظ فرهنگ پنهان‌کاری در میان افسران زندان‌ها که گزارش‌ها را جعل می‌کنند و قربانیان را به سلول انفرادی می‌فرستند، کمک می‌کند.

در بسیاری از موارد، بعد از بررسی پرونده‌ها، افسران زندان که متهم به آزار زندانیان و یا پنهان‌کاری درباره آزار‌ها هستند، بی‎گناه شناخته می‌شوند.

پرونده‌هایی که در آن‌ها افسران گناهکار شناخته شده و اخرج می‌شوند، مواردی هستند که شواهد بسیار آشکاری برای آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *