رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحولات اوکراین؛ زلنسکی خواستار تحریم ایران و روسیه شد

11:25 - 11 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۳۷۱
تحولات اوکراین؛ زلنسکی خواستار تحریم ایران و روسیه شد
رئیس جمهور اوکراین در نشست وزیران خارجه کشورهای اروپایی خواستار افزایش تحریم‎ها علیه ایران و روسیه شد.

خبرگزاری میزان – وزیران خارجه ۲۴ کشور اروپایی به تازگی نشستی را در کی‌یف پایتخت اوکراین برگزار کردند.

اتحادیه اروپا در حالی که وزیران خارجه در کی‌یف برای نخستین گردهمایی فراتر از مرز‌های این اتحادیه تشکیل جلسه دادند، بر حمایت بلندمدت خود از اوکراین تاکید کرد.

این نشست در حالی برگزار شد که اختلافات میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر حمایت از اوکراین و در حالی که نیرو‌های کی‌یف به دستاورد‌های محدودی در جنوب و شرق این کشور دست یافتند، برگزار شد.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما در یک نشست تاریخی وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اوکراین، کشور نامزد و عضو آینده اتحادیه اروپا، تشکیل جلسه دادیم.

وی با اذعان به اینکه این گردهمایی هدف دستیابی به نتایج و تصمیمات مشخص را ندارد، گفت: هدف از این نشست اعلام همبستگی و حمایت از مردم اوکراین بود.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در این نشست خطاب به وزیران خارجه اروپایی، گفت: مدت‌زمان جنگ که اکنون در بیستمین ماه خود قرار دارد، کاملا به حمایت‌هایی که اوکراین از متحدانش دریافت می‌کند، بستگی دارد.

رئیس جمهور اوکراین در اظهارات ادعایی خود از اتحادیه اروپا خواست «رژیم تحریم‌های خود را علیه روسیه و ایران» توسعه دهند.

وی همچنین خواستار «تسریع» کار اتحادیه اروپا برای هدایت «دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی بازسازی اوکراین» شد.

«زلنسکی»، می‎گوید که با «بورل» درباره حمایت دفاعی و مالی از اوکراین و لزوم تصویب تحریم‌های اروپا علیه روسیه صحبت کرده است.

در همین حال کاخ سفید نیز با بیان اینکه کمک‌های جدیدی را به زودی برای اوکراین اعلام می‌کند، تاکید کرد: ما به کمک اوکراین بدون توجه به آنچه که لازم باشد ادامه خواهیم داد.

بیانیه کاخ سفید، می‎گوید: ما با برخی از متحدان و شرکا در مورد اوکراین تماس‌هایی داشته‌ایم و انتظار می‌رود این امر ادامه یابد و «پوتین» اگر روی خستگی غرب در حمایت از اوکراین شرط‌بندی کرده، اشتباه می‌کند.

در همین حال «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار همکاری کنگره در زمینه کمک به اوکراین شده و گفت: لازم است کنگره برای ادامه کمک به اوکراین اقدام کند.

مدیر دفتر رئیس جمهور اوکراین، می‌گوید: مشاور امنیت ملی آمریکا را در جریان تحولات خط مقدم قرار دادم؛ من سالیوان را در جریان حملات هوایی اخیر روسیه به زیرساخت‌های کشورمان قرار دادم و با وی در مورد نیاز‌های فوری نیرو‌های مسلح اوکراین رایزنی کردم.

در همین حال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در یک نشست خبری، گزاشی از وضعیت نیروهای این کشور در جنگ اوکراین طی ماه‌های اخیر را ارائه کرد.

شویگو گزارش داد که از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۳۳۵ هزار نیروی داوطلب به ارتش روسیه پیوسته‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *