رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحریم‌های آمریکا علیه ایران مصداق تروریسم است

9:32 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۲۷۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک کارشناس حقوق بین الملل با اشاره به اینکه ایران یکی از قربانیان تروریسم است، از تحریم‌های آمریکا به عنوان مصداق تروریسم یاد کرد.

«احمد فاطمی»، کارشناس حقوق بین الملل در گفت‎و‎گو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به اقدامات تروریستی صورت گرفته علیه ایران، گفت: کشورمان از قربانیان اصلی تروریسم در جهان است.

این کارشناس حقوق بین الملل اظهار کرد: ایران در سال‌های اخیر همواره به اشکال مختلف قربانی تروریسم شده است و عاملان این جنایت‌ها نیز اعتراف کرده‎اند که ایران را هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده‎اند.

«فاطمی» در ادامه با اشاره به شهدای ترور در ایران، گفت: گروهک تروریستی منافقین از عاملان اصلی جنایت‌های تروریستی در ایران است و این اقدامات را در سایه حمایت غربی‌ها و استانداردهای دوگانه آنان انجام داده است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در دهه‌های اخیر، تاکید کرد: تروریسم فقط اسلحه در دست گرفتن و کشتار مردم نیست؛ وقتی کشوری را به ویژه در ابعاد انسان دوستانه مانند تامین دارو یا مسائل اقتصادی تحریم و ملتی را از دسترسی به امکانات و حقوق اولیه زندگی محروم می‌کنند، این مصداق علمی و عملی تروریسم است.

«فاطمی» افزود: موضوع تحریم‌ها در حقوق بین الملل امروزه باید بازبینی شود و مسائلی مانند تروریسم پزشکی، تروریسم اقتصادی، تروریسم آموزشی، ... و موضوع مبارزه با این ابعاد تروریسم باید در این حقوق بین الملل گنجانده شده و کار شود.

به گفته وی، این موضوع همت و اراده جهانی می‌خواهد؛ حقوقدانان در سطح جهان باید زنگ خطر را به صدا در بیاورند و تروریسم را از عناوین محدود سنتی اش خارج کنند.

این کارشناس حقوق بین الملل، در پایان گفت: با توجه به اقتضائات جهانی، تحولات عرصه بین الملل و تغییرات در رفتارها و اقدامات تروریستی، موضوع تروریسم باید از چارچوب سنتی خارج شده و بسط یابد تا مانع کشورهای مختلف در استفاده از تحریم‌ها برای تهدید و ترور موجودیت یک ملت شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *