رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود کالاهای بی‌کیفیت به "هرات" ممنوع می‌شود

16:22 - 12 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۸۷۳
رئیس اداره استاندارد هرات گفت: این اداره برای جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای بی‌کیفیت برنامه اطلاع رسانی را برای بازرگانان و واردکنندگان در هرات در مورد استانداردهای ملی در افغانستان راه اندازی کرده و تلاش می‌کند تا از ورود کالاهای غیراستاندارد جلوگیری کند.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالواسع خادمی رئیس اداره استاندارد هرات با اشاره به وجود کالاهای بی‌کیفیت در هرات و جلوگیری از این روند،گفت: این اداره برای جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای بی‌کیفیت برنامه اطلاع رسانی را برای بازرگانان و واردکنندگان در هرات در مورد استانداردهای ملی در افغانستان راه اندازی کرده و در تلاش دارد تا از ورود کالاهای غیراستاندارد جلوگیری کند.

وی افزود: هرات در غرب افغانستان دارای ۲ بندر بزرگ تجاری «تورغندی» و «اسلام قلعه» است که بازرگانان کالاهای خود را از کشورهای ایران و ترکمنستان نیز وارد می‌کنند اما چیزی که سبب واردات کالاهای بی‌کیفیت شده است از یک سو راه‌های قاچاق که مواد مختلف از این راه‌ها وارد هرات می‌شود و از سوی دیگر آگاه نبودن بازرگانان و خرید آنها از بازارهای مختلف است.

خادمی گفت: با آشنایی بازرگانان و واردکنندگان از استانداردهای ملی پذیرفته شده زمینه تجارت استاندارد در افغانستان نیز مساعد خواهد شد.

به گفته وی، به دلیل نبود استانداردها و رعایت نشدن آن تاکنون خسارات زیاد مالی به بازرگانان و مردم وارد شده است.

نوید احمد وفا رئیس اتحادیه واردکنندگان مواد نفتی در هرات تاکید کرد: اداره ملی استاندارد افغانستان باید توانایی عملی کردن این استانداردها را داشته باشد. تا زمانی که مرزهای وارداتی کنترل نشود و از واردات غیرقانونی جلوگیری نشود، عملی کردن این استانداردها پرچالش خواهد بود.

اداره ملی استاندارد افغانستان در حالی از اجرای استانداردها خبر می‌دهد که واردات کالاهای بی‌کیفیت از جمله مواد نفتی و گاز مایع به کشور همواره شکایت شهروندان را به دنبال داشته است. شماری از کارشناسان به این باور هستند که کالاهای وارداتی به طور درست بررسی نمی‌شود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *