رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت معلولان در "هرات" نگران کننده است

10:03 - 11 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۸۰۴
رئیس بنیاد معلولان هرات گفت: با وجود فعالیت و توانمندی معلولان در هرات و برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات ورزشی مختلف اما هنوز هم دید جامعه نسبت به معلولین تغییر نکرده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالعلی بارکزی رئیس بنیاد معلولان هرات با اشاره به بی‌توجهی دولت افغانستان و نبود امکانات و زمینه فعالیت برای معلولین در هرات گفت: با وجود فعالیت و توانمندی معلولان در هرات و برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات ورزشی مختلف اما هنوز هم دید جامعه نسبت به معلولان تغییر نکرده و معلول را به چشم حقارت می‌بینند.

وی گفت: پس از گذشت بیش از 15 سال فعالیت در هرات برای معلولان و ایجاد مراکز توانبخشی، معلولان توانستند تا با شرکت در رشته‌های مختلف ورزشی برای افغانستان مقام‌هایی را کسب کنند، اما هنوز از سوی دولت به آنها بی مهری می‌شود.

معلولان در هرات هرچند با بی‌مهری مردم و بی‌توجهی دولت مواجه هستند، اما تلاش دارند با نشان دادن توانایی های خود در زمینه های آموزشی، نقاشی، ورزش و ... به همه ثابت کنند که بخشی از این جامعه هستند.

«سید عظیم کبرزانی» عضو شورای ولایتی هرات گفت: دولت به معلولان فقط وعده داده و تاکنون کاری برای بهبود وضعیت زندگی آنها نکرده و حقوق آنها تامین نشده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: در سال‌های اخیر اداره محلی هرات همیشه در تلاش فراهم کردن زمینه‌های کاری و آموزشی برای معلولان بوده و وضعیت معلولان نسبت به گذشته بهتر شده و زمینه‌های خوبی برای معلولان فراهم شده است.

براساس گزارش‌ها، بیش از ده هزار مرد و زن معلول در ولایت هرات زندگی می‌کنند. بیشتر این معلولان به دلیل بیکاری و بی سرنوشتی، کمتر در جامعه حضور پیدا می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *