درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در "اسلام آباد"

23:18 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۷۹۰
درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در اسلام آباد منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و نیروهای امنیتی این کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه پاکستان، نیروهای امنیتی پاکستان برای سرکوب کردن معترضان حزب «لبیک یا رسول الله» که از ۲۰ روز گذشته اقدام به تحصن و برگزاری تظاهرات در اسلام آباد کرده بودند از گاز اشک آور استفاده کرد و تظاهرات کنندگان در پاسخ به این اقدام به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند که منجر به درگیری های شدید شد.

در جریان این درگیری ها که در شهر «فیض آباد» واقع در اسلام آباد پایتخت پاکستان به وقوع پیوسته است، تعداد زیادی زخمی شده اند.

پلیس برای جلوگیری از درگیری بیشتر اقدام به بازداشت تظاهر ات کنندگان کرده است.

لازم به ذکر است که اعتصاب حزب لبیک یا رسول الله پس از آن شروع شد که لایحه‌ای مبنی بر اصلاح قانون ختم نبوت در پارلمان پاکستان تصویب شد.

در پاکستان گروه‌هایی که خاتمیت نبی گرامی اسلام(ص) را قبول ندارند مجاز به هیچگونه فعالیتی نیستند و مردم این کشور با اقتدار از این قانون حمایت می‌کنند.

در حال حاضر دولت اسلام آباد مدعی است این لایحه رد شده و هیچ کس موافق تصویب آن نیست ولی اعتصاب کنندگان مصرانه به دنبال استعفای وزیر قانون پاکستان هستند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *