رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۴۰۰ عضو "طالبان" در سال جاری کشته و زخمی شدند

23:35 - 07 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۱۴۶
سخنگوی والی هرات گفت: از آغاز سال تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای طالبان توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل ، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به شدت حملات طالبان در مناطق مختلف هرات گفت: از آغاز سال تاکنون در عملیات‌های نیروهای امنیتی جهت سرکوب طالبان 238 عضو این گروه کشته و 184 تن دیگر نیز به شدت زخمی شدند و دراین رویدادها از نزد طالبان تعداد بیش از 300 سلاح مختلف نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

وی افزود: طالبان که در یک ماه گذشته که از تهدیدات شدید امنیتی هرات در امان نبود است نیروهای امنیتی موفق به خنثی کردن دسیسه‌های طالبان بودند که در رویدادهای مختلف ، 37 عضو طالبان کشته و 23 تن دیگر به شدت زخمی شدند در این ماه 62 تن نیز به جرم سرقت‌های مسلحانه و ایجاد ناامنی ها در مناطق مختلف شهر هرات باز داشت شدند و از سوی دیگر از 25 مورد انفجار و حملات تروریستی پیش از پیش در هرات توسط نیروهای امنیتی جلوگیری بعمل آمده است.

فرهاد گفت: از اغاز سال تاکنون در عملیات های گوناگون نیروهای امنیتی علیه تروریست‌ها در شهرستان‌های کشک کهنه، شیندند و گلران 4 پلیس کشته و 6 تن دیگر به شدت زخمی شدند.

سخنگوی والی هرات خاطرنشان کرد: سد ابی سلما که بزرگ ترین سد ابی در افغانستان است مورد تهدیدات شدید از سوی طالبان قرار داشت که طالبان مسلح از ولایت های بادغیس، غور و هلمند به هدف آماج قرار دادن این سد آبی در شهرستان چشت هرات تجمع کرده بودند که، نیروهای امنیتی با حملات هوایی و زمینی توانستند تا این طالبان را از شهرستان چشت هرات متواری کنند.

وی افزود: این عملیات ها برای تامین امنیت بیشتر نیز در شهرستان چشت هرات ادامه دارد.

از سوی دیگر در تازه ترین رویدادها یک قاضی نام نهاد طالبان در روستای چناران در شهرستان او به هرات نیز از سوی نیروهای امنیتی کشته و یک تن دیگر از همراهانش به شدت زخمی شده است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *