رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

44 نظامی انگلیسی وارد پایگاه هوایی در استان الانبار شدند

0:44 - 16 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۶۵۲
«شیخ قطری العبیدی» در این باره افزود: این نظامیان از گردان مهندسی ارتش سلطنتی انگلیس هستند که وارد پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی واقع در 90 کیلومتری غرب شهر الرمادی مرکز استان الانبار شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،یک فرمانده ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) چهارشنبه شب اعلام کرد: 44 نظامی انگلیسی کارشناس عملیات خنثی سازی مین وارد پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «شیخ قطری العبیدی» در این باره افزود: این نظامیان از گردان مهندسی ارتش سلطنتی انگلیس هستند که وارد پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی واقع در 90 کیلومتری غرب شهر الرمادی مرکز استان الانبار شده اند.


این مقام الحشد الشعبی در ادامه آورد: نظامیان انگلیسی با هواپیمای نظامی از مقصد أمان پایتخت اردن وارد عراق شده اند.


العبیدی بدون ذکر جزئیات تصریح کرد که این افراد در خنثی سازی مین ها و بسته های انفجاری تخصص دارند و یادآور شد که به احتمال زیاد در عملیات آزاد سازی شهرهای «عنه»، «راوة» و «القائم» از توابع استان الانبار مشارکت خواهند کرد.


وزارت دفاع و مقام های انگلیسی تاکنون نسبت به این خبر هیچ واکنشی نشان نداده اند.


نیروهای ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا از دو پایگاه «عین الاسد» در غرب شهر الرمادی و پایگاه «الحبانیه» در شرق این شهر برای آن چه این نیروها پشتیبانی از ارتش عراق علیه داعش می نامند، استفاده می کنند.


«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که کشورش یک گروه 44 نفره از گردان مهندسی را به مدت شش ماه برای کمک به نیروهای ائتلاف ضد داعش عازم پایگاه هوایی «عین الاسد» عراق می کند.


براساس گزارش رسانه های عراقی، با استقرار نظامیان جدید انگلیسی در عین الاسد، شمار این نیروها در این پایگاه هوایی به 300 تن و در کل عراق به 600 نظامی رسیده است.


حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز ساعاتی پیش با وعده آزادی قریب الوقوع شهرستان الحویجه واقع در استان کرکوک و غرب استان الانبار از اشغال داعش، تصریح کرد: نیروهای عراقی الحویجه را به صورت کامل آزاد خواهند کرد و هماهنگی هایی نیز با نیروهای بیشمرگه کرد انجام خواهد شد.


عملیات آزاد سازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش از 26 مهرماه 95 (17 اکتبر 2016) آغاز شد و نیروهای امنیتی مشترک عراق توانستند در پنجم بهمن ماه 95 (24 ژانویه 2016) ساحل چپ (شرق) موصل را به طور کامل آزاد کنند.


العبادی در یکم اسفندماه 95 (19 فوریه 2017) نیز آغاز عملیات جدید «ای نینوا ما می آییم» را برای آزادی ساحل راست (غرب) موصل اعلام کرد.
نیروهای عراقی در 19 تیرماه 96 ( 10 جولای 2017) از آزادی کامل موصل خبر دادند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *