رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محکومیت مرگ غیر نظامیان در درگیری های موصل توسط سازمان ملل

0:52 - 07 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۳۹۵
بر همین اساس این مقام بار دیگر طرف های درگیر را ملزم به رعایت قوانین بین المللی معطوف به حقوق غیر نظامیان دانسته و خواستار رعایت قوانین انساندوستانه شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ،استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود اعلام کرد که در پی کشته شدن گروهی از غیر نظامیان شهر موصل که در ادامه عملیات آزاد سازی این شهر در حملات روز 23 ژوئن جان خود را از دست دادند لیز گرانده مسئول هماهنگی کمک های اضطراری این نهاد در عراق کشتار غیر نظامیان را بشدت محکوم کرده است.
 
این نخستین باری است که مسئولین سازمان ملل تلفات غیر نظامی در جریان عملیات آزاد سازی موصل را محکوم کرده اند و تاکنون در مورد این تلفات به ابراز تاسف و هشدار دادن به طرف های درگیر بسنده شده بود.
 
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل به نقل از گرانده به خبرنگاران گفت که بر اساس گزارش های بدست آمده گروه تروریستی داعش در جریان این درگیری ها از صد ها غیر نظامیان عراقی بعنوان سپر انسانی استفاده می کنند که همین مسئله به کشته شدن گروه زیادی از این مردم منجر شده است.
 
بر همین اساس این مقام بار دیگر طرف های درگیر را ملزم به رعایت قوانین بین المللی معطوف به حقوق غیر نظامیان دانسته و خواستار رعایت قوانین انساندوستانه شده است.
 
طبق آخرین گزارش های سازمان ملل متحد از ابتدای عملیات آزاد سازی موصل تاکنون بیش از 900 هزار تن از ساکنان این شهر آواره شده و هم اکنون نزدیک به 150 هزار تن از آن ها درمناطق تحت کنترل داعش در محاصره به سر می برند.
 
دو جاریک در نهایت به نقل از این مقام اعلام کرد در حالی که بطور مستمر بر شمار آوارگان و آسیب دیدگان این عملیات افزوده می شود تا کنون فقط نیمی از بودجه یک میلیارد دلاری سال 2017 این نهاد تامین شده و ادامه عملیات کمک رسانی به آوارگان به تامین هر چه سریع تر باقی مانده این بودجه بستگی خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *