نماز و دعای روز بیست و ششم ماه رمضان/ لزوم حفظ خصلت تلاوت قرآن پس از ماه میهمانی خدا

6:30 - 31 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۹۷۰
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نماز و دعای روز بیست و ششم ماه رمضان، از لزوم حفظ خصلت تلاوت قرآن پس از ماه میهمانی خدا سخن گفت.
ماه رمضانمحمدرضا مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: با توجه به فضیلت بسیار زیاد ماه مبارک رمضان و اینکه ثواب انجام هر عملی در این ماه چند برابر می‌شود، مؤمنان می‌توانند با کسب شناخت و درکی متناسب از ماه رمضان، روحیه این ماه مبارک را همچنان در ذهن و فکر خود جاری نگاه دارند.

وی ادامه داد: انسان‌ها در ماه رمضان تلاش می‌کنند با دوری از شیطان و انجام دادن کارهای نیک، هرچه بیشتر خود را به خدا نزدیک کنند اما این اعمال در صورتی ارزشمند است که پس از پایان این ماه مبارک نیز ادامه داشته باشد.

این کارشناس علوم قرانی تصریح کرد: یکی از خصلت‌ها نیکویی که افراد در ماه رمضان بر انجام هرچه جدی‌تر قرآن تأکید دارند، تلاوت آیه‌هایی از قرآن کریم در هر روز است چرا که خواندن قرآن در ماه میهمانی خدا به مراتب ثوابی بالاتر از ماه‌های دیگر دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: خوب است مؤمنان خصلت شایسته خواندن قرآن را در تمامی روزهای سال با خود حفظ کنند چرا که قرآن کریم آثار پرخیر و برکت بسیاری دارد که تأثیر خود را در زندگی انسان برجای می‌گذارد و باعث موفقیت هرچه بیشتر انسان‌ها در زندگیشان می‌شود.

مرادی توضیح داد: در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان خواندن این دعا مورد سفارش قرار گرفته است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْكوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده كوشش مرا در این ماه قدردانـى شده و گناه مرا در این ماه آمرزیده و كردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده‌اى شنواترین شنوایان."

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شب بیست و ششم ماه رمضان خواندن 8 رکعت نماز به‌گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و صد مرتبه سوره توحید خوانده شود، مورد سفارش قرار گرفته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *