نماز و دعای روز نهم ماه مبارک رمضان/ لزوم توجه به مهربانی به یتیمان و توبه در ماه میهمانی خدا

9:09 - 14 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۴۸۶
یک کارشناس مذهبی با اشاره به نماز و دعای روز نهم ماه مبارک رمضان، از لزوم توجه به یتیمان و همچنین توبه کردن در ماه میهمانی خدا سخن گفت.
ماه مبارک رمضانسلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: خداوند ماه مبارک رمضان را به دلایل مختلفی آفریده است که مهم‌ترین دلیل، بخشش و آمرزش گناهان بندگان است چرا که درهای رحمت الهی در این ماه بیش از سایر ماه‌ها به روی انسان‌ها باز است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان اعتکاف کردند و می‌فرمودند: شب قدر را در دهه اخیر رمضان جستجو کنید.

محمدی تصریح کرد: انسان روزه‌دار همواره باید مواظب اعمال و رفتار خود باشد و در هنگام روزه‌داری، دشنام ندهد و صدایش را بلند نکند و اگر کسی او را دشنام داد یا اقدام به جنگ کرد، باید بگوید که من روزه‌ دارم.

وی اظهار کرد: براساس آنچه که در یکی از روایت‌ها از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است، خداوند عزوجل فرمود: «محبوب‌ترین بندگان نزد من کسی است که در افطار بیش از همه شتاب می‌کند.»

این کارشناس مذهبی یادآور شد: صدقه دادن بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان، عبادت و سجده‌های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت احکام از جمله اعمال بافضیلتی است که بر انجام دادن آن‌ها در ماه مبارک رمضان سفارش شده است.

وی توضیح داد: در روز نهم ماه مبارک رمضان این دعا مورد تأکید قرار گرفت است:

"بسم الله الرحمن الرحیم 

اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین. 

خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت و راهنمائیم کن در آن به برهان وراههاى درخشانت وبگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان."

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین خواندن یک نماز 6 رکعتی میان نماز مغرب و عشا به‌ گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و هفت مرتبه آیه الکرسی و پس از پایان نماز 50 مرتبه صلوات فرستاده شود، مورد سفارش قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *