۳۷ هزار میلیارد تومانی که خزانه کاذب ایجاد کرد

12:03 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۰۹۲۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
برابر گزارش هایی که داریم مشخص شده در اوایل اردیبهشت ۲۰ هزار میلیارد تومان از کف خزانه جارو و برداشته و در کشور توزیع شده است.
دلیگانیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که در اختیار قرار داد، درباره  «برقراری مجدد یارانه برخی افراد»  نوشت: ما همواره شاهد رفتارهای ضدونقیض مسئولین دولتی بوده‌ایم، در همان زمانی که بیان می‌شد شب پرداخت یارانه‌های نقدی، شب عزا و مصیبت دولت است، ما به آن‌ها گفتیم که اتفاقا، این شب، شب زفاف شماست؛ علت این حرف ما هم آن بود که این دولت ۸۰ هزار میلیارد تومان از بابت افزایش قیمت حامل‌های انرژی درآمد کسب می‌کند و تنها ۴۳ هزار میلیارد تومان آن را به عنوان یارانه نقدی و دیگر تکالیف قانونی خود پرداخت می‌کند؛ درحالیکه خبری از سرنوشت ۳۷ هزار میلیارد تومان دیگر این درآمد نیست و این رقم گردش مالی پیدا نمی‌کند.

البته دولت بیان می‌کند که ما این عدد را به شرکتهای خدمات دهنده مثل برق و آب می‌پردازیم؛ اما ما دیدگاهمان این است که این ۳۷ هزار میلیارد تومان حالت یک خزانه کاذب را برای دولت ایجاد کرده که اختیار آن در دست خود دولت است؛ برخلاف موازین قانونی این رقم به خزانه واریز نمی‌شود و پرداخت آن هم از طریق فرآیند واگذاری و تخصیص و پرداخت، انجام نمی‌شود.

بنابراین، این خزانه کاذب، این قدرت مانور را در اختیار دولت قرار می‌دهد که بدون رعایت اصل ۵۲ و ۵۳، در مقاطعی چنین تصمیماتی را اتخاذ کند. 

از سوی دیگر برابر گزارش هایی که داریم مشخص شده در اوایل اردیبهشت ۲۰ هزار میلیارد تومان از کف خزانه جارو و برداشته و در کشور توزیع شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *