مجلس آینده باید سوءمدیریت را هزینه‌دار کند

15:07 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۰۴۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مجلس آینده باید سوءمدیریت را هزینه‌دار کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم در مجلس آینده قوانینی برای پیشگیری از تخلفات و بروز حوادث شهری تصویب شود گفت: ما نیازمند قوانینی هستیم که بتواند برای تخلفات بازدارندگی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با میزان درباره برخی از حوادث اجتماعی و شهری که بر اثر سوءمدیریت ممکن است امنیت ملی را با مخاطره مواجه کند، اظهار داشت: حوادث شهری و بعضا برخی مسائل اجتماعی به مانند حادثه متروپل آبادان، پلاسکو تهران و دیگر مسائل شهری چنانچه با تدبیر مدیریت نشوند ممکن است تبدیل به معضلات بزرگی شده که گستره آن از مدیریت شهری فراتر رفته و امنیت ملی و کشور را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در دوران فعالیت مجلس یازدهم هیچ لایحه‌ای برای پیشگیری این دست مسائل به مجلس ارائه نشد افزود: مجلس نیز طرح قانون خاصی در این زمینه نداشت.

این نماینده مجلس گفت: امیدوارم در مجلس آینده دستگاه‌های ذی‌ربط لوایح لازم را در این خصوص به مجلس ارائه کرده و مجلس نیز در این زمینه فعال‌تر از گذشته باشد.

ذوالنور یادآور شد: پس از وقوع حوادثی از قبیل پلاسکو، متروپل و… مدیران دستگاه‌های مسئول به کمیسیون‌های تخصصی فراخوانده شدند و براساس اظهارات افراد و گروه‌های مختلف و احضار و پرسش و پاسخ لازم، گزارش‌هایی نگاشته شد و برخوردهای لازم با متخطیان احتمالی نیز با استناد به این گزارشات انجام و تذکرات لازم داده شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی اظهاراتش با تاکید بر کافی نبودن این دست پیگیری‌ها از سوی مجلس، تصریح کرد: به جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی که ناشی از سوءمدیریت هستند ما نیازمند قوانینی هستیم که بتواند برای تخلفات بازدارندگی ایجاد کند و چنانچه متخلفین مرتکب اشتباهی شدند آن را هزینه‌دار کرده تا مبادا هزینه تخلف مدیری را امنیت ملی پرداخت کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *